فروتن و آنالیز استقلال و پرسپولیس؛ از حرکت سرخپوستی تا نبود امضا!

فروتن و آنالیز استقلال و پرسپولیس؛ از حرکت سرخپوستی تا نبود امضا!

پایگاه خبری فوتبالی - بخشهای مهم گفتگوی روزنامه فرهیختگان با بهمن فروتن را برایتان انتخاب کردیم:

  • استقلال همچنان دچار یک نوع آشفتگی و سردرگمی در بازی‌اش است. مساله این است اگر ما کارشناسان نتوانیم تشخصیص بدهیم که یک تیم در زمین چه می‌خواهد و چه نقشه‌ای دارد، مطمئنا بازیکنان هم نمی‌توانند تشخیص بدهند که در زمین چه کاره هستند!  این توقع  از سرمربی ایتالیایی استقلال می‌رود که 12 هفته، با دوران آماده‌سازی از حضورش در تهران سپری می‌شود، امضای کارش پای بازی‌های استقلال باشد که تا امروز چنین موردی محقق نشده است و این علامت خوبی نیست که بگوییم استقلال تا سه چهار هفته دیگر از روی نقشه و تاکتیک یا استراتژی می‌تواند حریفانش را پیاپی شکست دهد.

  • وقتی که بازی با شهر خودرو را دیدم به دوستانم گفتم که طریقه پاس دادن پرسپولیسی‌ها بین‌المللی شده و پاسی که از توی مچ می‌دهند شدت و دقت آن مثل پاس‌های ایرانی نیست و تغییر پیدا کرده است. سرعت بازی این تیم خیلی خوب بود، حتی می‌توان گفت سرسام‌آور بود اما آن چیزی که  که کالدرون برای پیروزی کم دارد، خارج کردن سرعت از بازی پرسپولیس در زمان‌های مختلف مسابقه است.

  • تیم کالدرون سرخپوستی حرکت می‌کند و گاهی همین موضوع موجب می‌شود از آنجایی که نباید ضربه بخورد. این تیم احتیاج به کم کردن سرعت بازی‌اش دارد یعنی یک جاهایی یک مقدار بازیکنان بتوانند استراحت کنند یا حریف را به دنبال خود بدوانند یا توپ را بچرخانند. نمی‌شود که 90 دقیقه این‌طور بازی کرد، یعنی 90 دقیقه سوار بر اسب هو کشیده و بتازد در حالی که بعد از 10 دقیقه بازی سرعتی باید 3،4 دقیقه با تمرکز و آرامش کار را دنبال کرد. البته در سوی دیگر میدان یعنی شهرخودرو هم تقریبا به همین شکل بازی کرد و یحیی هم به بازیکنانش استراحتی نمی‌داد. در این‌گونه بازی‌ها سرانجام یک گل رد و بدل می‌شود که این گل در درون دروازه پرسپولیس جای گرفت. اتفاقا این گل در زمان حملات سرخپوستی به ثمر نرسید و زمانی زده شد که همه در حال استراحت بودند.

  • تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید در طول فصل فقط در سه بازی ببازد بنابراین سهمیه شکست برای پرسپولیس تمام شده و این تیم اگر می‌خواهد قهرمان شود دیگر حق ندارد ببازد که اگر این اتفاق بیفتد، این تیم می‌تواند به قهرمانی امیدوار باشد درست برعکس استقلال که کاری به قهرمانی ندارد چون هم فضایش آشفته است و هم تیمش آشفته بازی می‌کند.

    1984