قاسم پور: باز هم مانند گذشته، نگران آینده تیم امید هستیم

قاسم پور: باز هم مانند گذشته، نگران آینده تیم امید هستیم

وب سایت رسمی فوتبالی- پیشکسوت فوتبال ایران درباره اوضاع و احوال تیم ملی امید صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه خبر ورزشی، ابراهيم قاسمپور، سرمربی اسبق تيم فوتبال اميد كشورمان به بهانه تكرار شكست در ديدارهای تداركاتی تيم اميد در اردوی تاشكند مقابل ازبكستان حرف زد. او ابراز نگرانی می كرد مبادا تيم به المپيك نرسد!

تيم اميد باز هم به ازبكستان باخت! اين طبيعی است؟
بازی تداركاتی برای همين است. يعنی برطرف كردن نواقص و ضعف ها. شناخت خوب نفراتی كه می توانند كنار هم بازی كنند. معمولاً هم همين است ولی وقتی نگاه می كنيم می بينيم روند نتايج خيلي جالب نيست.

چرا خوب نيست؟
چون در اين تيم اكثر بازيكنان در ليگ برترمان توپ می زنند. هر قدر هم تجزيه و تحليل كنيد، می بينيد نبايد اين نتايج با اين بازيكنان به دست بيايد و اين نشان می دهد يا نفرات خوبی انتخاب نشدند يا نفرات به خوبی كنار هم قرار نمی گيرند يا تفكراتی كه در تيم حاكم است به درستی از سوی بازيكنان اجرا نمی شوند. يا اينكه زمان جمع شدن اين نفرات كنار هم كم است كه البته با وجود تجربه بالايی كه اين بازيكنان در ليگ برتر دارند چندان توجيه مناسبی نيست و توقع است كارايی لازم را كنار هم داشته باشند.

فكر می كنيد فرهاد مجيدی می تواند با اين تيم اميد كاری از پيش ببرد؟
همه نگرانی ما اين است كه ممكن است از همان مرحله اول هم بالا نياييم! الان زمان، زمانی نيست كه شما بخواهيد جابه جايی ايجاد كنيد. من معتقدم فرهاد مجيدی بازيكن خوبی بوده و بيرون از ايران هم توپ زده است. البته در گذشته هم اين اتفاق رخ داده كه ستاره هايمان را سوزانده ايم و بايد به اين موضوع فكر كرد كه هر كاری شرايط خاص خودش را و تجربه لازم را می خواهد.

معتقديد برای فرهاد زود بود سرمربی تيم اميد شود؟
نمی خواهم از ارزش های فرهاد مجيدی كم كنم. كما اينكه در گذشته هم از اين تجربه استفاده نكرديم. ما آمديم علی دايی را آورديم و سوزانديم و با خيلی های ديگر اين كار را كرديم. منصوريان را هم در تيم اميد گذاشتيم و باز هم نتيجه نگرفتيم. اين همه تجربه كافی نبود؟ من گفتم آقای مجيدی را نقد نمی كنم ولی آيا به عنوان كسی كه حتی در تيم باشگاهی هم تجربه زيادی نداشته و مدت محدودی در تيم استقلال فعاليت كرده، بايد تيم اميد را به دستش سپرد؟ لااقل بايد كنار او هم يك مربی قوی بگذاريم كه كارايی گروهی شان بالا برود. در كل همه اين موارد دست به دست هم می دهند كه فعلا در همين شروع كار اين نتايج را می بينيم و باز هم بايد 43 سال نگران نرفتن به المپيك باشيم.

4344