قاسمپور: غیبت طارمی احساس نشد/ اتحاد بازیکنان ایران بی‌نظیر است

قاسمپور: غیبت طارمی احساس نشد/ اتحاد بازیکنان ایران بی‌نظیر است

پایگاه خبری فوتبالی- از نظر پیشکسوت فوتبال اگر طارمی در بازی با ژاپن حضور داشت ایران این بازی را از نیمه اول به نمایش می گذاشت.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران در بازی امروز مقابل ژاپن با برتری دو - یک به نیمه نهایی صعود کرد، ژاپن حریفی بود که از نظر خیلی از کارشناسان می‌توانست کار را برای ایران سخت کند اما عملکرد عالی ملی پوشان در این بازی ورق را برگرداند و ژاپنی‌ها را از جام ملتها حذف کرد. ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال و هافبک اسبق تیم ملی ایران در مورد این بازی به خبرنگار فوتبالی می‌گوید:

به همه مردم ایران، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی تبریک می‌گویم. بازی خیلی خوبی بود. در نیمه اول ژاپن بیشتر  صاحب میدان و توپ بود، شاید موقعیت زیادی نداشت اما از یک فرصت استفاده کرد و توانست گلزنی کند. نیمه دوم ایران متحول شد. ما ژاپن را تحت فشار قرار دادیم. موقعیت‌های زیادی بدست آوردیم‌. به دلیل پرس کردن از یک سوم خط دفاعی ژاپن بازی سراسر هجومی را داشتیم. آزادی عمل و خلاقیت بازیکنان ژاپن را گرفتیم و توانستیم نیمه دوم را نیمه‌ای خوب و پر فشار روی دروازه حریف ایجاد کنیم. قبل از گل دوم هم چند موقعیت برای گلزنی داشتیم که همه ی اینها نشان می‌داد ایران در نیمه دوم با نشاط تر از نیمه اول بازی می‌کند. حق مسلم ایران بود که در ۹۰ دقیقه بازی را ببرد و خوشبختانه به این نتیجه دست پیدا کردیم.

ژاپن با اینکه مدعی قهرمانی بود اما مقابل ایران ضعیف عمل کرد

ما همیشه مقابل تیم‌های شرق آسیا مثل کره و ژاپن تسلط داشته و برعکس مقابل تیم‌های غرب آسیا عراق، عربستان و استرالیا مشکل داشته ایم. به نظر من ایران از نظر روحی، روانی نسبت به کره و ژاپن برتری دارد هر چند ما ۴ سال گذشته در جام ملتها بازی را واگذار کردیم ولی امروز ژاپن با اینکه گل اول را زده بود از نظر روانی بازی را به ما باخته بود و بچه‌ها خیلی با صلابت بازی کردند و اجازه بازی‌سازی کردن و تاثیر گذاری بازیکنان ژاپن را ندادند. در نهایت دیدیم که عملکرد بچه ها مخصوصا در نیمه دوم خیلی خوب بود و بازی کاملا در اختیار ما بود.

نبود طارمی در این بازی احساس می‌شد؟

شاید نبودن طارمی احساس نشد ولی بودنش خیلی بهتر بود. طارمی بازیکن باتجربه ای است و مکمل خوبی با سردار است. بودن طارمی در روند تیم کمک زیادی می کرد. اگر طارمی بود ایران احتمالا همین بازی را از نیمه اول ارائه میداد. بودن طارمی هم از لحاظ فنی و هم روانی به تیم کمک می‌کند. طارمی توانایی بالایی دارد. قدرت سرزنی خوبی دارد. موقعیت سنج است و از موقعیت ها به خوبی استفاده می‌کند‌. سردار در این بازی خیلی تاثیرگذار بود. گل اول با پاس هوشیارانه‌ای که سردار به محبی داد به ثمر رسید. محبی خیلی خوب از پاس سردار استفاده کرد. 

پیش بینی قهرمانی

اگر به بازی‌های قبل و دوره حذفی با سوریه برگردیم بازی امروز خصوصا در نیمه دوم را در هیچ کدام از بازی‌های قبل نداشته ایم در صورتیکه تیم‌های قبلی در حد ژاپن نبودند‌ این نشان می‌دهد که عملکرد تیم، بازی با بازی فرق می‌کند. من فکر می‌کنم تیم ما این شانس و توانایی را دارد که قهرمان شود مگر اینکه اتفاق بد فوتبال برای تیم ما رخ دهد‌. 

نقاط ضعف و قوت تیم قلعه نویی

هر تیمی نقاط قوت و ضعف دارد. نقاط قوت اتحاد و انسجام در تیم و تجربه زیاد بازیکنانمان است که چند سال در کنار هم بازی کرده‌اند. لژیونر ها تجربیات خوبی دارند که در بازی‌ها مثل بازی امروز انتقال می‌دهند. من فکر می‌کنم تنها مشکل این تیم خط دفاعی ما است البته که امروز بچه ها خیلی بهتر عمل کردند.

گفت‌و‌گو از مریم صمدی/ پایگاه خبری فوتبالی

۶۷۶۸