آلیسون مدعی کسب توپ طلا در کنار مسی و فن دایک

آلیسون مدعی کسب توپ طلا در کنار مسی و فن دایک

سایت رسمی فوتبالی - آلیسون بکر، دروازه بان برزیلی لیورپول، با توجه به عملکرد درخشانی که در سال گذشته حالا به یکی از مدعیان اصلی کسب توپ طلا در کنار لیونل مسی و ویرجیل فن دایک تبدیل شده است. 

به گزارش فوتبالی، آلیسون بکر تابستان گذشته از باشگاه رم ایتالیا به لیورپول پیوست تا لقب گرانقیمت ترین دروازه بان دنیا را از آن خود کند. هرچند این لقب تنها چند روز در اختیار او بود اما باشگاه لیورپول از جذب این بازیکن سود بسیاری کرد. عملکرد او در لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان کمک بسیاری به سرخپوشان کرد. آنها یکی از بهترین خط دفاعی های چند سال اخیر در لیگ برتر را داشتند و توانستند تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی صدرنشین در رده دوم جدول لیگ برتر انگلیس قرار بگیرند. چند هفته اخیر نیز برای این دروازه بان 26 ساله بسیار رویایی سپری شد. او توانست پس از کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه لیورپول، با تیم ملی کشورش نیز قهرمانی در کوپا آمریکا را در خاک خود جشن بگیرد. 

دروازه بانان معمولا در بحث توپ طلا خیلی رفتار منصفانه ای ندیده اند. در واقع در طول 63 سال اهدای این جایزه تنها یک دروازه بان موفق شده آن را دریافت کند. یاشین، دروازه بان بزرگ و معروف شوروی، تنها در سال 1963 موفق به کسب توپ طلا شد. از آن زمان تنها 4 نفر به جمع 3 کاندید نهایی رسیده اند. دینوزوف در سال 1973 پس از یوهان کرایف دوم شد، جیجی بوفون در سال 2006 پس از فابیو کاناوارو قرار گرفت، اولیور کان نیز در سال 2001 و 2002 سوم شد. او تنها دروازه بانی است که دو بار به جمع سه نفر نهایی صعود کرده است. مانوئل نویر نیز در سال 2014 در رده سوم ایستاد. 

آمادگی آلیسون در یک سال اخیر عالی بوده است. او در 10 بازی آخر خود برای لیورپول و تیم ملی برزیل تنها یک گل دریافت کرده است. این گل نیز از روی نقطه پنالتی در دیدار فینال برابر پرو به ثمر رسید. او موفق شد برابر هری کین، سون هیونگ مین، لوییس سوارز و سرجیو آگوئرو کلین شیت. این اتفاق برابر لیونل مسی هم دو بار رخ داد. او در ماه می موفق شد جایزه دستکش طلایی لیگ برتر را دریافت کند که پس از پپه رینا در سال 2008 اولین دروازه بان لیورپول شد که این جایزه را از آن خود می کرد. آلیسون در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر 21 کلین شیت انجام داد. 

رقابت برای کسب توپ طلا بسیار سنگین است. ویرجیل فن دایک بالاتر از لیونل مسی اولین مدعی کسب این جایزه ارزشمند است. کریستیانو رونالدو که این فصل قهرمانی سری آ و لیگ ملت های اروپا را به دست آورد نیز یکی از مدعیان خواهد بود. با این حال به نظر می رسد که شانس آلیسون نیز بالا باشد. احتمال حضور او در این جمع در هفته های اخیر بیشتر شده و او باید در فصل جدیدی نیز شرایط آرمانی خود را حفظ کند. به نظر می رسد که این بازیکن جایگاه خوبی در بین مدعیان اصلی کسب توپ طلای 2019 به خود اختصاص دهد. 

1070