امیرآبادی: پرسپولیسی ها هر زمان ستاره آسیایی گرفتند کری بخوانند!

امیرآبادی: پرسپولیسی ها هر زمان ستاره آسیایی گرفتند کری بخوانند!

وب سایت رسمی فوتبالی- پیشکسوت استقلال ضمن انتقاد از وضعیت موجود تیم گفت: پرسپولیسی ها نباید برای استقلال کری بخوانند چون هنوز نتوانستند ستاره آسیایی بگیرند و ما هم با آنها کری خاصی نداریم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، مهدی امیرآبادی مدافع سابق استقلال هت تریک قهرمانی و حتی دبل قهرمانی احتمالی پرسپولیس را باارزش نمی داند چون معتقد است استقلالی ها از این جام ها زیاد دیده اند و مهم آسیا است و پرسپولیس هر وقت دو بار قهرمان آسیا شد و توانست دو تا ستاره واقعی روی پیراهنش بزند بعد می تواند به آن افتخار کند و برای آبی های تهرانی کری بخواند اما فعا دلشان به همین جام های داخلی خوش باشد و استقلال هم به ستاره هایش در آسیا افتخار می کند.

این فصل برای استقلال چطور گذشت؟

استقلال امسال پر از نوسان بود. من بر عکس خیلی ها از شفر انتقاد می کردم و بعضی ها به خاطر این انتقادات از ما ناراحت شدند. ما حقیقت را می گفتیم تا هواداران تیم را بالای جدول ببینند اما بعضی ها خوششان نمی آمد و الان پرونده ها رو شده که پسر شفر مدرک نداشته است. شفر اگر خوب بود که همان خارج از ایران به او کار می دادند اما دوران بازنشستگی اش به استقلال آمده بود. شفر در گذشته های دور کارنامه خوبی داشته اما اگر مربی علم روز دنیا را نداشته باشد نمی تواند به استقلال کمک کند. استقلال با همه این مشکلات باز هم می توانست قهرمان شود اما در بازی با صنعت نفت گل سالم ما را قبول نکردند و در بازی با پدیده هم که خیلی مهم بود استقلال باخت وگرنه فرصت برای استقلال بود و نتوانست استفاده کند چون تیم های دیگر نتیجه نمی گرفتند و در نهایت استقلال سوم شد.

به نظر می رسد از استقلال این فصل راضی نیستید؟
نه، چرا راضی باشیم؟ با این همه بازیکنانی که شفر گرفت در جام حذفی و آسیا حذف شد و در لیگ برتر هم قهرمان نشد و عملکرد تیم راضی کننده نبود و راضی نیستیم.

در سالی که استقلال نتیجه نگرفت پرسپولیسی ها پز هت تریک قهرمانی شان را می دهند. در این رابطه چه نظری دارید؟
چه پزی بدهند؟ حالا پرسپولیس قهرمان لیگ شده و مبارک شان باشد اما ستاره ها کجاست؟ این یک ستاره را هم خودشان روی پیراهن شان زده اند و می گویند چون ده بار قهرمان لیگ شده اند یک ستاره دارند در صورتی که این قانون اروپا است و در فوتبال ما چنین قانونی وجود ندارد. پرسپولیسی ها هر موقع دو تا ستاره آسیایی گرفتند پز بدهند.

یعنی این هت تریک قهرمانی ارزش چندانی ندارد؟
نه، ارزشی ندارد. ما از این قهرمانی ها زیاد دیده ایم اما مهم آسیا است که پرسپولیس امسال در آسیا از گروهش هم صعود نکرد.

در مورد مربی فصل بعد استقلال حرف و حدیث زیاد است. در حال حاضر برای استقلال مربی خارجی را ترجیح می دهید یا مربی داخلی؟
به نظر من اگر مربی خوب خارجی هم می آورند گزینه داخلی مثل فرهاد مجیدی هم کنارش حتما باشد اما اگر مربی خارجی بیاید و دستیار هم خودش بیاورد اشتباه محض است.

چرا؟
چون بازیکن ایرانی احساسی است و می خواهد حرفش را بزند و احساسش را بگوید و مربی ایرانی می تواند این احساس را به مربی خارجی منتقل کند. همه بازیکنان که زبان بلد نیستند و مترجم هم که همیشه نمی تواند در دسترس باشد ضمن این که مربی ایرانی می داند در فوتبال ایران چه خبر است و مربی خارجی تا بیاید با شرایط فوتبال ما آشنا شود زمان می برد و مربی ایرانی می تواند به او کمک کند. بعضی از دستیاران می آیند فقط پول بگیرند و حتی زیرآب هم می زنند اما دستیار ایرانی واقعا باید کمک مربی خارجی باشد و به او کمک کند تا موفق شود.

در بین مربیان خارجی که مطرح شده اند کدام را برای استقلال ترجیح می دهید؟
مربی ایتالیایی که می گویند در اینتر بوده شنیده ام مربی خوبی است. امیدوارم یک مربی جوان و خوب خارجی که پر انرژی باشد را برای استقلال بیاورند و وقت بگذارد و کار کند تا استقلال را به جایگاه واقعی اش برگرداند.

در حال حاضر عده ای معتقدند تیم را فرهاد مجیدی برای فصل بعد ببندد. با این نظریه موافق هستید؟
به نظرم چون مجیدی از فوتبال ما شناخت دارد این حرف را می زنند. مربی خارجی شناختی از فوتبال ما ندارد مگر این که بازیکنان را به او تحمیل کنند یا کمیته فنی برای انتخاب بازیکن تصمیم بگیرد وگرنه مربی خارجی شناختی ندارد. خود فرهاد هم اگر سرمربی باشد باید تیم را ببندد اما اگر کمک مربی باشد باید با نظر کمیته فنی باشد چون شخصا نمی تواند این کار را به عنوان کمک مربی بکند.

اگر فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی فصل بعد استقلال انتخاب کنند موافق هستی؟
موافقم اما به عنوان یک دوست اعتقاد دارم هدایت استقلال برای آقای مجیدی فعلا زود است. دوست دارم فرهاد تجربیات بیشتری به دست بیاورد و بعد به استقلال کمک کند.

فرهاد مجیدی مدعی شده برخی از پیشکسوتان استقلال با جمله فرهاد نسوزد جنگ روانی راه انداخته اند. در این رابطه چه نظری دارید؟
من که دوست فرهاد هستم دوست ندارم او به سرنوشت آقای منصوریان در استقلال دچار شود. من خوبی فرهاد را می خواهم و نه دنبال جایگاه او هستم و دنبال منافع شخصی ام هستم اما چون از ته قلب فرهاد را دوست دارم و می دانم می خواهد به استقلال کمک کند دوست دارم سالهای سال باشد و به تیم کمک کند.

یک سری از بازیکنان قراردادشان با استقلال تمام شده است. با جدایی احتمالی آن ها تیم به یک باره خالی نمی شود؟

مدیریت باشگاه هر چه سریعتر باید اقدام کند و اسکلت تیم برای فصل آینده را حفظ کند و آن هایی که به کار تیم نمی آیند را رد کنند. در استقلال جوان های خوبی مثل رضا آذری و روح ا... باقری داریم که باید حفظ شوند. صیادمنش که رفت اما با این ها تمدید کنند و با باتجربه ها هم مذاکره کنند که بحث جداگانه ای است اما پایه و اساس تیم باید حفظ شود.

قرارداد مهدی رحمتی هم تمام شده و باشگاه تمایل چندانی برای حفظ او نشان نداده است. در این رابطه چه نظری دارید؟
نظر خود باشگاه است و باشگاه تصمیم می گیرد چه کسی باشد و چه کسی نباشد. در مورد رحمتی هم همین است و باشگاه تصمیم می گیرد.

چه تصوری از استقلال فصل بعد دارید؟
در حال حاضر تصور خاصی ندارم اما مثل همه هواداران دنبال قهرمانی تیم در فصل جدید هستم چون در حذفی و آسیا تیم اوت شد و در لیگ هم سوم شدند اما پرسپولیس در این چند ساله جام گرفته و هواداران ما هم دوست دارند جام بگیرند و با اقتدار برای پرسپولیس کری بخوانند.

البته پرسپولیس در آستانه دبل قهرمانی هم هست. دبل قهرمانی احتمالی پرسپولیس مهم هست؟
نه، مهم نیست و هر موقع ستاره آسیایی گرفتند با ما صحبت کنند. فعلا کری خاصی نداریم . خیلی مانده تا پرسپولیس دو تا ستاره آسیایی بگیرد و کری خاصی با آن ها نداریم.

4344