جراحی موفق زانوی سوارز؛ بازگشت درآستانه کوپا آمه ریکا

جراحی موفق زانوی سوارز؛ بازگشت درآستانه کوپا آمه ریکا

سایت رسمی فوتبالی- لوئیس سوارز مهاجم اروگوئه ای بارسلونا بامداد امروز زانویش را به تیغ پزشکان مورداعتماد سپرد و عمل آرتروسکوپی زانوی او با موفقیت انجام شد. بدین ترتیب فصل برای سوارز تمام شده است.

به گزارش فوتبالی، حتی حضور او در کوپا آمه ریکا که بین روزهای 15 ژوئن تا 7 جولای در برزیل برگزار می شود نیز با اما و اگرهایی روبروست. روزنامه آ.اس در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که سوارز حدودا یک ماه ونیم از میادین ورزشی به دور خواهد بود.

بدین ترتیب او قطعا دو بازی باقی مانده بارسا دررقابتهای این فصل لالیگا و جدال با ختافه و ایبار را از دست خواهد داد و در فینال جام حذفی اسپانیا و مصاف با والنسیا که روز 25 می برگزار می شود نیز قادر به همراهی آبی اناری ها نخواهدبود.

قطعا اودر بازیهای مرحله گروهی کوپا آمه ریکا و مصافهای اروگوئه با اکوادور (17 ژوئن)، ژاپن (21 ژوئن) و شیلی (25 ژوئن) نمی تواند تیم ملی کشورش را همراهی کند واین احتمال وجوددارد که در مراحل حذفی این رقابتها بتواند به جمع بازیکنان اروگوئه ملحق شود. بازیهای مرحله یک چهارم پایانی کوپا آمه ریکا در روزهای 28 و 29 ژوئن برگزار خواهد شد و در صورت صعود اروگوئه به این مرحله سوارز می تواند برای دقایقی تیم ملی کشورش را همراهی کند.


بامداد جمعه بود که عمل جراحی آرتروسکوپی زانوی سوارز در کلینیک کئیرون توسط دکتر رامون کوگات انجام شد و پزشکان بارسلونا از جمله دکتر ریکارد پرونا نیز در اتاق حضور داشتند. این جراحی کمی بیش از یک ساعت به طول انجامید تا مشکل مینیسک داخلی زانوی راست سوارز که مدتها او را آزار می داد، برطرف شود.

درطول ماه های اخیر مینیسک زانوی سوارز او را حسابی اذیت کرده بود و او در ماه نوامبر سال گذشته میلادی برای دو هفته نتوانست به میدان برود و درهمان زمان تراپی سلولهای بنیادی را انجام داد. درطول این مدت بارها و در پایان اکثر بازیها، سوارز را در حالی که یک کیسه آب یخ روی زانوی راستش قرار داده بود، دیده بودیم و او بدین ترتیب می کوشید تا مانع از تورم زانویش شود.

با وجود تمام این دردها، سوارز فصل خوبی را با پیراهن بارسا پشت سرگذاشت و مجموعا 25 گل به ثمر رساند: 21 گل در لالیگا، 3 گل در جام حذفی و یک گل در لیگ قهرمانان اروپا

6363