لگد محکم خارا برای متوقف کردن جیمی جامپ کوپا آمه ریکا

لگد محکم خارا برای متوقف کردن جیمی جامپ کوپا آمه ریکا

سایت رسمی فوتبالی- در جریان دیدار دو تیم اروگوئه وشیلی از سری دیدارهای دور سوم و پایانی مرحله گروهی کوپا آمه ریکا که بامداد سه شنبه برگزار شد، اتفاق عجیبی رخ داد.

به گزارش فوتبالی، در جریان این مسابقه یک جیمی جامپ به داخل زمین چمن پرید و اتفاق عجیب تری که رخ داد، واکنش گونسالو خارا، بازیکن تیم ملی شیلی بود که برای مهار این جیمی جامپ لگد محکمی به او زد.

بعد از این اتفاق بود که لوئیس سوارز مهاجم تیم ملی اروگوئه، خواهان اخراج شدن بازیکن تیم ملی شیلی شد. تصاویر مربوط به این اتفاق سریعا در شبکه های اجتماعی وایرال شد. اما طبق قوانین IFAB (هیئت بین المللی فوتبال) که قوانین جهانی فوتبال را مشخص می کند، حق با مهاجم اروگوئه بوده و بازیکن شیلی می بایست به خاطر این رفتار خشن با کارت قرمز از زمین اخراج می شده.

در بند دوازدهم قوانین IFAB که مربوط به قوانین خطاها و رفتارهای نادرست است می خوانیم:«اگر بازیکنی در رویارویی با بازیکن حریف در شرایطی که توپ در میان نیست، از خشونت استفاده کند و یا علیه هم تیمی اش، یکی از اعضای کادر فنی و یا یکی از اعضای کادر داوری و یک هواداران و هرفرد دیگری چنین رفتاری داشته باشد و حتی سعی دراعمال خشونت داشته باشد، این رفتار، رفتاری خشن تلقی می شود.»

از همین رو درخواست سوارز درمورد اخراج گونسالو خارا کاملا صحیح بود. رافائل کلاوس، داور برزیلی بازی که مستقیما شاهد این صحنه بود، اما به خارا حتی یک کارت زرد هم نشان نداد.

این جیمی جامپ در دقیقه 73 بازی در شرایطی که پرچمی در دست داشت و ماسک بزرگی به شکل خروس به چهره زده بود وارد زمین چمن ورزشگاه ماراکانا شد.

لازم به ذکر است که خارا هم سابقه بلندبالایی در رفتارهای خشونت آمیز با بازیکنان حریف دارد. او با لگدی کاری سعی در متوقف کردن این جیمی جامپ داشت و لوئیس سوارز که در نزدیکی او ایستاده بود، نسبت به رفتار او، به داور بازی گله کرد و خواهان اخراج او شده بود. تعدادی از بازیکنان اروگوئه هم سوارز را دراین اعتراضات همراهی کردند.

6363