سیزده گزینه جانشینی لوپتگی در رئال مادرید؛ از گوتی تا کونته و بلان

سیزده گزینه جانشینی لوپتگی در رئال مادرید؛ از گوتی تا کونته و بلان

سایت رسمی فوتبالی – نتایج ضعیف رئال مادرید باعث شده است تا اخراج جولن لوپتگی مربی باسکی از رئال مادرید دور از انتظار نباشد.

در حال حاضر گفته می شود که لوپتگی یک هفته دیگر ماندنی شده چرا که رئال نمی خواهد قبل از بازی حساسی نظیر ال کلاسیکو درگیر حواشی تغییر مربی شود اما هیچ بعید نیست که بعد از بازی نیوکمپ، نیمکت رئال تغییر و تحول زیادی را متحمل شود. اگر رئال مادرید به دنبال گزینه هایی نظیر پوچتینو، مائوریزیو ساری، یورگن کلوپ، ماسیمیلیانو آلگری و ... باشد باید تا تابستان صبر کند. اما گزینه های دردسترس تری هم وجود دارند. به همین بهانه گزینه های هدایت رئال در ادامه فصل را مرور می کنیم:

1- آنتونیو کونته: سرمربی سابق چلسی، ایتالیا و یوونتوس از معدود مربیان شاخص است که در حال حاضر بیکار است. رئال در تابستان گذشته نیز به دنبال استخدام کونته بود اما طولانی شدن مذاکرات فسخ قراردادش با چلسی باعث شد تا بدون تیم بماند. این مربی با سابقه قهرمانی انگلیس و ایتالیا می تواند ناجی خوبی برای رئال مادرید باشد.

2- رائول گونزالس: کاپیتان اسطوره ای رئال مادرید از این فصل مربیگری را با تیم نوجوانان رئال اغاز کرده است. شاید عدم تجربه تنها دلیلی باشد که رئال فعلا روی او حساب نمی کند. رائول می تواند نقش زیدان را داشته باشد اما به نظر می رسد که انتخاب وی در شرایط فعلی ریسکی خواهد بود.

3- یواخیم لو: نتایج ضعیف تیم ملی آلمان باعث شده تا اخراج این مربی دور از انتظار نباشد. لو در تابستان گذشته پیشنهاد رئال را رد کرد اما حالا اگر از تیم ملی آلمان اخراج شود هیچ بعید نیست که بخواهد با حضور در نیمکت رئال مادرید از نظر روحی ریکاوری کند. 


4- میشل: او که سابقه سالها بازی در رئال را دارد در دوران مربیگری چندان موفق نبوده است. بهترین تجربه وی در تیم پاناتینایکوس بود. میشل از زمان اخراج از مالاگا در فصل گذشته بدون تیم است. او هم مثل لوپتگی سابقه هدایت تیم رزروهای رئال را داشته است.

5- سانتیاگو سولاری: سرمربی فعلی تیم رزروهای رئال یکی از جدی ترین گزینه ها برای جانشینی لوپتگی است. سولاری که بخشی از نسل کهکشانی های رئال بود در رئال با فیگو و زیدان هم بازی بود. او در دو فصل اخیر عملکرد خوبی در کاستیا، تیم رزروهای رئال نداشته اما تیمش در این فصل نتایج خوبی کسب کرده است. 

6- کلودیو رانیری: این مربی که با قهرمانی لستر در لیگ برتر دوباره نامش را سر زبان ها انداخت پس از فصلی ناکام در نانت در حال حاضر بدون تیم است هر چند که بعید است رئال سراغ گزینه ای نظیر او برود.

7- لورن بلان: سرمربی سابق پی اس جی و تیم ملی فرانسه از سال 2016 تا کنون بدون تیم است.او هموطن زیدان، موفق ترین مربی سالهای اخیر رئال مادرید است. 

8- یوپ هاینکس: سرمربی سابق بایرن مونیخ هم فعلا بدون تیم است. این مربی چندین بار از مربیگری بازنشسته شده اما به خاطر بایرن برگشته است. آخرین تجربه وی در فصل گذشته با باواریایی ها بود که قهرمان بوندسلیگا شدند.

9- ژوزه مورینیو : سرمربی پرتغالی منچستریونایتد تا چند هفته پیش در یک قدمی اخراج از این تیم قرار داشت اما نتایج خوب مقابل نیوکاسل و چلسی فعلا او را نجات داده است. فلورنتینو پرز، مدیر رئال علاقه خاصی به او دارد و احتمال بازگشت مورینیو به برنابئو وجود دارد. 

10- گوتی: نشریه آس امروز از گوتی به عنوان اصلی ترین گزینه جانشینی لوپتگی اسم برده است. او که دو فصل سرمربی تیم جوانان رئال بوده است در حال حاضر دستیار شنول گونش در بشیکتاش است.

11- روبرتو مارتینز: سرمربی تیم ملی بلژیک نیز می تواند یکی از گزینه های رئال باشد. او و تیمش یکی از شگفتی سازان جام جهانی بودند که تا نیمه نهایی مسابقات روسیه نیز پیش رفتند. 

12- کیکه سانچز فلورس: او که سابقه بازی کردن در رئال را دارد پس از ترک اسپانیول بدون تیم است. عدم تجربه حضور در تیم های بزرگ به ضرر کیکه است.

13- آرسن ونگر: زمزمه هایی در مورد حضور این مربی فرانسوی در بایرن مونیخ مطرح است. این مربی پس از دو دهه حضور در آرسنال در حال حاضر بدون کار است اما احتمال بازگشتش به میادین فوتبال را رد نکرده است.