آسپریلا: اگر درعمر فوتبال ملی ام،مربیگری یاد نگرفته باشم، خیلی الاغ بوده ام

آسپریلا: اگر درعمر فوتبال ملی ام،مربیگری یاد نگرفته باشم، خیلی الاغ بوده ام

سایت رسمی فوتبالی- با اتمام دوران مربیگری خوسه پکرمن روی نیمکت تیم ملی فوتبال کلمبیا، این سرمربی بزرگ آرژانتینی نیمکت مربیگری این تیم را ترک کرده و فعلا آرتورو ریس سرمربی موقت این تیم است. 

هنوز نام سرمربی آتی کلمبیایی ها اعلام نشده است ولی نام گزینه های مختلفی برای جانشینی آقای پکرمن به گوش می رسد. در این میان نام برخی از بازیکنان سابق تیم ملی کلمبیا هم مطرح شده است. یکی از این افراد، فائوستینو آسپیرلا است. اسطوره ای که پرونده فوتبالی اش از یاد و خاطر فوتبال دوستان محو نمی شود.

آسپریلا در گفتگو با برنامه تلویزیونی «لا رد د کاراکول» در این رابطه گفت:«اگر من قادر بودم که با این پیراهن (پیراهن تیم ملی کلمبیا) به میدان بروم، در نتیجه قادر به هدایت این تیم ملی نیز خواهم بود. حتی اگر به من زنگ نزنند هم من آنجا حاضر خواهم بود و اولین نفری خواهم بود که می رسم. اگر در تمام بازیهایی که برای تیم ملی کلمبیا در ادوار مختلف کوپا آمه ریکا، جام های جهانی و بازی های مقدماتی جام جهانی برگزار کرده ام، یاد نگرفته باشم که چطور باید تیم را هدایت کرد، باید خیلی الاغ بوده باشم.»

فائوستینو آسپریلا در طول سال های 1993 تا 2001 پیراهن تیم ملی کلمبیا را به تن می کرد و در بازیهای مرحله مقدماتی جام های جهانی 1994، 1998 و 2002 حضور داشت. او هرگز در جامهای جهانی موفق به گلزنی نشد و از زمانی که از دنیای فوتبال خداحافظی کرد به شغل تجارت مشغول است و در عین حال در برنامه های فوتبالی به عنوان کارشناس به فعالیت می پردازد.

کلمبیا درمرحله یک هشتم پایانی جام جهانی 2018 روسیه در ضربات  پنالتی مغلوب انگلیس شد و از گردونه رقابتها کنار رفت. آقای پکرمن از سال 2012 هدایت تیم ملی کلمبیا را در دست داشت و در روز 4 سپتامبر 2018 بعد از جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال کلمبیا پایان دوره همکاری اش با این تیم اعلام شد.