انتظار فابینیو برای سازگاری با سبک بازی کلوپ

انتظار فابینیو برای سازگاری با سبک بازی کلوپ

سایت رسمی فوتبالی - فابینیو، هافبک لیورپول، برای اولین بازی رسمی خود با پیراهن این تیم اشتیاق زیادی دارد اما می داند که ابتدا باید با سبک بازی یورگن کلوپ سازگار شود.

به گزارش فوتبالی، بازیکن تیم ملی برزیل در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان با قراردادی به ارزش 44 میلیون پوند از موناکو به لیورپول پیوست اما هنوز در هیچ یک از رقابت های این فصل لیگ برتر به میدان نرفته است. 

این بازیکن 24 ساله در پیروزی 4 - 0 برابر وستهام به عنوان بازیکن تعویضی نیز به میدان نیامد. 

پس از آن در پیروزی 2 - 0 برابر کریستال پالاس نیز در ترکیب لیورپول حضور نداشت و این اتفاق در پیروزی 1 - 0 روز گذشته برابر برایتون نیز تکرار شد. 

فابینیو در این باره گفت: " به عنوان یک بازیکن جدید می خواهم این لیگ را بشناسم. اولین حضورم در زمین می تواند اتفاقی مثبت باشد. لیگ برتر تنش و تقابل فیزیکی زیادی دارد. اما امیدوارم خیلی زود با این شرایط تطبیق پیدا کنم. تمام تلاشم را می کنم. هم تیمی هایم در خط هافبک به من کمک و راهنمایی می کنند. مدافعان هم همین کار را انجام می دهند. "

فابینیو شرایط خود را مشابه اندی رابرتسون و الکس چمبرلین می داند که مدتی طول کشید تا با سیستم و تاکتیک های لیورپول آشنا شوند. 

او اضافه کرد: " می دانم که سبک بازی اینجا با موناکو متفاوت است. آنجا دو بازی در خط میانی حضور داشتند اما لیورپول معمولا از سه هافبک استفاده می کند. 

موناکو تغییراتی شبیه به لیورپول داشت. فکر می کنم دو تیم از این نظر قابل مقایسه هستند. هر دو تغییر سیستم سرعتی داشتند و بازیکنان سریعی نیز در خط حمله در اختیار داشتند. امیدوارم به همان اندازه که در موناکو بازیکن مهمی بودم، در لیورپول نیز باشم. "

در همین حال کلوپ اشاره کرد که فابینیو باید برای تجربه اولین حضور خود در زمین کمی صبر کند. 

لیوپول هفته آینده به مصاف لسترسیتی می رود و قصد رکورد 100 درصد برد خود در این فصل پیش از اولین تعطیلات فیفا را حفظ کند. 

فابینیو مشتاق است و کلوپ می گوید که همه چیز درباره ستاره جدیدش خوب پیش می رود. 

اما سرمربی آلمانی معتقد است که او نیز مانند رابرتسون و چمبرلین نیاز به زمان دارد. 

کلوپ در این باره گفت: " بازیکن باید موقعیت و حضور سایر بازیکنان را درک کند. از سوی دیگر فابینیو می تواند به زودی در ترکیب تیم حضور پیدا کند. داستان همین است. فوتبال اینجا با فوتبالی که او به آن عادت داشت، متفاوت است اما او در حال حاضر نیز بسیار رشد کرده است. می توانم این را در جلسات تمرین ببینم و این بسیار خوب است. "

کلوپ اضافه کرد: " می تواند عملکرد اندی رابرتسون را ببیند. او حالا بازیکنی کاملا متفاوت با آنچه در سه ماه اول حضورش در لیورپول بود، شده است. این اتفاقی است که رخ می دهد اما همه چیز به زودی خوب خواهد شد. فابینیو عادت داشت که در فرانسه در سطح بالایی بازی کند. این درباره تیمی که ما با آن بازی می کنیم نیست بلکه درباره نحوه بازی ماست. مطمئنا این برای یک بازیکن جدید خوب نیست. هرگز اینطور نبوده اما شرایط درست می شود. "

لیورپول روز گذشته بعد از گلزنی محمد صلاح و با پیروزی 1 - 0 برابر برایتون در آنفیلد به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد. 

این تیم شنبه آینده برابر لستر قرار می گیرد و پس از تعطیلات فیفا به مصاف تاتنهام خواهد رفت.