عکس/ حمایت ویژه یک تیم ترکیه‌ای از اوزیل

عکس/ حمایت ویژه یک تیم ترکیه‌ای از اوزیل

سایت رسمی فوتبالی - بازیکنان تیم مالاتیاسپور، تیمی از سوپرلیگ کشور ترکیه، پیش از دیدار دوستانه روز شنبه پیراهنی در حمایت از مسوت اوزیل بر تن کردند.

اوزیل که در آلمان به دنیا آمده بود اما ریشه ترکیه ای الاصل داشت ماه گذشته پس از خداحافظی از تیم ملی فوتبال آلمان فدراسیون فوتبال این کشور و مدیر آن را به نژادپرستی متهم کرد.

تصویر چهره اوزیل روی این پیراهن ثبت شده و بالای آن نوشته شده بود: " ما همه تو هستیم " و زیر آن جمله " نه به نژادپرستی " حک شده بود.این باشگاه در اینستاگرام خود نوشت: " بازیکنان ما می‌خواستند حمایت خود از اوزیل را نشان دهند. "

هافبک آرسنال حدود دو ماه پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور فرانسه، به همراه ایلکای گوندوگان، مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفت.

تعداد کمی از هم تیمی های او در تیم ملی آلمان از این بازیکن حمایت کردند. کاپیتان آلمان، مانوئل نویر، گفت که ما تصمیم او را پذیرفتیم اما اعلام کرد که دوست دارد با هم تیمی‌های بازی کند که به پوشیدن پیراهن تیم ملی این کشور افتخار می‌‌کنند.

توماس مولر، مهاجم آلمان، هفته پیش به خبرنگاران گفت که هیچ صحبتی از نژادپرستی در تیم ملی آلمان و ورزش این کشور وجود ندارد.

پس از صحبت.های این بازیکن، اردوغان رفتار فدراسیون فوتبال آلمان با این بازیکن را غیر قابل قبول خواند.