شش بازیکن در لیست فروش آرسنال؛ اوبامیانگ و اوزیل در صدر لیست

شش بازیکن در لیست فروش آرسنال؛ اوبامیانگ و اوزیل در صدر لیست

پایگاه خبری فوتبالی - میکل آرتتا سرمربی آرسنال در میانه فصل هدایت این تیم را به عهده گرفت و در فصل نقل و انتقالات زمستانی به جز بازگشت سدریک سوارز مصدوم از ساوتهمپتون، تصمیم دیگری نگرفت. اما به نظر می رسد که این مربی اسپانیایی در نقل و انتقالات تابستانی تغییرات زیادی در ترکیبش ایجاد خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، آرسنال می خواهد تیمی را بسازد که بتواند فصل آینده برای حضور در رتبه های بالای جدول رقابت کند. مربی اسپانیایی می خواهد بهترین ترکیب ممکن را بچیند اما به گفته نشریه میرر، برخی بازیکنان در ابتدا باید جدا شوند تا جا برای خرید برخی دیگر آزاد شود. شش بازیکنی که در لیست مازاد آرسنال هستند را با هم مرور می کنیم:

پیر امریک اوبامیانگ: مهاجم گابونی آرسنال در این تیم عملکرد خوبی داشته اما دوست دارد در جایی بازی کند. آرسنال دوست دارد که این بازیکن را حفظ کند اما با توجه به این که فقط تا سال 2021 قرارداد دارد، چاره ای جز فروختنش نیست. بارسلونا یکی از جدی ترین مشتریان وی در تابستان بعدی است چرا که اگر آرسنال حاضر به فروختنش نشود، در تابستان 2021 به صورت رایگان جدا می شود.

اینسلی مایتلند نیلز: مربی اسپانیایی از عملکرد این بازیکن به عنوان ذخیره بیرین راضی نیست و در بازیهای اخیر ، نیلز را از لیست خط زده است. محصول آکادمی بارسلونا می تواند در پست هافبک میانی و دفاع راست بازی کند اما ارتتا از عملکرد وی راضی نیست و بازیکن مطمئن تری می خواهد.

هنریخ مخیتاریان:  این مهاجم ارمنی با الکسیس سانچز معاوضه شد اما نتوانسته در ورزشگاه امارات دوران خوبی را داشته باشد. این بازیکن ارمنی در حال حاضر قرضی به رم رفته که شرایطشبهتر شده اما درخشان نیست. آرسنال در نظر دارد که در تابستان بعدی، این بازیکن را بفروشد و از پرداخت دستمزدش خلاص شود. مخیتاریان در لیگ ایتالیا پیشنهادهای خوبی دارد.

متئو گندوزی: هافبک فرانسوی در دوران امری نقش مهمی در آرسنال داشت اما با حضور آرتتا کمرنگ تر شده و دقایق کمتری نصیبش می شوند. این بازیکن جوان و آینده دار شاید در تابستان بعدی راه جدایی را در پیش بگیرد و آینده دیگری را برای خودش انتخاب کند.

سوکراتیس پاپاستوپولوس: این مدافع توانایی حضور در پست های مختلف خط دفاعی را دارد اما خرید داوید لوئیز در تابستان بعدی و بازگشت سوارز از مصدومیت باعث می شود که جایی برای ماندن سوکراتیس نباشد. از سویی گفته می شود که کورزاوا هم قرار است از پاریسن ژرمن خریده شود.

مسعود اوزیل: هر چند که هافبک آلمانی با رفتن امری بیشتر بازی می کند اما دستمزد بالایش باعث می شود که آرسنال به فکر فروش و درآمدزایی از وی باشد. جدایی این بازیکن آلمانی از آرسنال، دست این تیم را برای افزایش دستمزد بازیکنان دیگر یا خرید بازیکنان دیگر باز خواهد کرد.