یادداشت؛ ویدال گزینه اشتباه بارسلونا

یادداشت؛ ویدال گزینه اشتباه بارسلونا

سایت رسمی فوتبالی - بارسلونا به طور رسمی خبر به خدمت گرفتن بازیکن ۳۱ ساله شیلیایی از بایرن مونیخ با مبلغ ۲۰ میلیون یورو اعلام کرد. این اولین خرید نامدار پس از حضور اریک آبیدال به جای روبرت فرناندز در سمت مدیر فنی است.

آبیدال ۳۸ ساله شهرت خوبی در دنیای فوتبال دارد چرا که بازیکنان جوان خوبی مانند کلمنت لگلنت و آرتور ملو را به خدمت گرفته و بازیکنان ناکارآمدی مانند جرارد دلوفئو را از تیم کنار گذاشت.

اما این قرارداد جدید به معنای واقعی کلمه مسخره بود خصوصا که این پنجره نقل و انتقالاتی اهمیت بسیاری در بازسازی آینده باشگاه دارد. این اتفاق از مدیر آینده نگری چون اریک آبیدال دور از انتظار بود. ویدال ممکن است در ابتدا درخشش خوبی داشته باشد اما نمی‌تواند این در این امر ثبات داشته باشد.

خط میانی با جدایی پائولینیو تا حد زیادی آمادگی فیزیکی خود را از دست داده و این بازیکن ۳۱ ساله گزینه‌ای نبود که بارسا به آن نیاز داشته باشد. گزینه‌های جوان، هرچند گرانقیمت، در بازار نقل و انتقالات برای مدیران بارسا وجود داشت.

در چند سال آینده بازی ویدال، سرجیو بوسکتس و ایوان راکیتیچ به پایان خواهد رسید. بازی حرفه‌ای او فصل گذشته با پیوستن تولیسو و رودی به این تیم برای جانشینی وی تا حد زیادی افت کرد.

وقتی آرتورو ویدال دیگر توان حضور به عنوان بازیکن ثابت را نداشته باشد، باشگاه در چند سال آینده باید بار دیگر برای خرید یک هافبک هزینه کند. در عوض مدیریت می‌توانست یک بازیکن جوانتر انتخاب کرده و به جای انتخاب یک راه حل کوتاه مدت، تا مدت‌ها خیال خود را راحت کند.

باشگاه حتی این موضوع که ویدال یک راه حل کوتاه مدت است را پنهان نکرد. او قراردادی ۳ ساله ثبت کرد که با توجه به قراردادهای ۵ ساله رایج، کوتاه مدت به نظر می‌رسد.

با توجه به مصدومیت‌های متعدد همیشگی ویدال او در بازه‌های زمانی درمان خود نیز قادر به بازی نخواهد بود. او فصل گذشته ۱۲۳ روز در اختیار بابرن نبود و اگر این اتفاق تکرار شود او می‌تواند جرمی متیو بعدی لقب بگیرد.

یادداشت از چیرینجاب گاش