برنده‌ها و بازنده‌های تور دورتموند در آمریکا

برنده‌ها و بازنده‌های تور دورتموند در آمریکا

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه دورتموند اعلام کرده در جریان تور پیش‌فصل خود در آمریکا در شبکه‌های اجتماعی با بیش از 70 میلیون نفر در ارتباط بوده. ولی سفر دورتموند به آمریکا علاوه بر بعد رسانه‌ای از نظر ورزشی هم برای این باشگاه آلمانی سودمند بوده. روزنامه‌ی بیلد در مطلبی به بررسی برنده‌ها و بازنده‌های تور دورتموند در آمریکا پرداخته.


برنده‌ها :

ماریو گوتزه : او در دوران هدایت سرمربی سابق دورتموند یک بازیکن ذخیره بود ولی در تور آمریکا که لوسین فاور هدایت تیم را به عهده داشت در تمام بازی‌های تیمش به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت. گوتزه در مقابل منچسترسیتی درخشید و گلزنی کرد و در بازی با بنفیکا هم پاس گل داد. از همه مهمتر اینکه گوتزه در آمریکا نشان داد که از نظر بدنی آماده است و در فرصتی که بین دو فصل بوندس‌لیگا داشته خود را برای فصل در پیش رو، به خوبی آماده کرده.
کریستین پولیشیچ : این فوتبالیست 19ساله‌ی آمریکایی در کشور خود درخشید. پولیشیچ چه در بیرون از مستطیل سبز و چه در زمین‌های فوتبال، توجه‌های زیادی را به تیم زردپوش آلمانی معطوف کرد. او در بازی با لیورپول دو گل به ثمر رساند و در بازی دورتوند و بنفیکا، دریبل‌هایش باعث شد تماشاچی‌های آمریکایی به احترامش ایستاده و سرپا تشویقش کنند. سرعت او برای سبک بازی خاص فاور، اسلحه‌ای مهم به حساب می‌آید.

بازنده‌ها :


ماروین هیتز: او که به عنوان دروازه‌بان سوم سویس در جام جهانی روسیه حضور داشت، بعد از پایان جام جهانی بلافاصله به دورتموند بازگشت و با باشگاهش به آمریکا رفت. او امیدوار بود که در غیاب دروازه‌بان شماره‌ی یک دورتموند رومن بورکی هیتز، خود را به سرمربی جدید زردپوشان ثابت کند. او هر چند درون دروازه خوب ظاهر شد اما در زمان شروع بازی و راه‌اندازی تیم، ضعف‌های زیادی به نمایش گذاشت. بعید به نظر می‌رسد که لوسین فاور در فصل پیش رو از او به عنوان دروازه‌بان اول تیمش استفاده کند.
الکساندر ایساک : این مهاجم مرکزی در طول تابستان نتوانسته از نظر بدنی به آمادگی لازم دست یابد و همچنان به اندازه‌ی کافی پرقدرت و چالاک به نظر نمی‌رسد. با اینکه ایساک در رقابتهای اینترنشنال چمپیونز کاپ، دقایق زیادی در میدان حضور داشت ولی حضور او عملاً به چشم نمی‌آمد. او به ندرت در دوئل‌ها پیروز شد و خیلی کم در مقابل دروازه خطرساز شد.  دورتموند به احتمال زیاد در فصل آینده هم این جوان 18ساله را به عنوان بازیکن قرضی به تیم‌های دیگر خواهد فرستاد.

آندره شورله: او دیرتر از بقیه به تور آمریکا ملحق شد و خیلی زود به آلمان بازگشت. شورله در رقابتهای اینترنشنال چمپیونز کاپ نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت ظاهر شود تا لوسین فاور به این نتیجه برسد که در فصل پیش روی بوندس‌لیگا نیازی به او نخواهد داشت. در آلمان، دورتموند با باشگاه لیگ برتری فولهام به توافق رسیده که شورله با یک قرارداد دو ساله به عنوان بازیکن قرضی به این تیم انگلیسی برود.