درن مور: ایران یکی از پدیده های جام جهانی 2018 بود

درن مور: ایران یکی از پدیده های جام جهانی 2018 بود

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که همه در دنیا مشغول دنبال کردن آخرین روزهای جام جهانی هستند، یکی از مهم ترین رویدادهای فوتبالی سالیانه جهان یعنی رقابت های لیگ برتر انگلیس از یک ماه دیگر آغاز می شود. با توجه به حضور تیم ملی انگلیس در نیمه نهایی جام جهانی، از امسال نگاه ها به شکل ویژه تری به لیگ جزیره خواهد بود؛ لیگی که جمعی از بهترین سرمربیان جهان در آن مشغول به کار هستند.

در همین راستا خبرنگار ورزش سه که در انگلیس حضور دارد، به سراغ درن مور، سرمربی جوان و آینده دار وست برومویچ رفته است. او با مور در مورد مسائل مختلف صحبت کرده که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:


من در اولین حضورم در عرصه مربیگری ابتدای فصل به عنوان کمک مربی به تیم وست بروم آمدم و با آلن پاردو همکاری کردم . همکاری با او برای من بسیار خوب بود و تجربه ای شیرین بود ولی پس از نتایج دور از انتظار او با وست بروم ؛ به ترتیب با تونی پولیس و گری مگسون نیز همکاری کردم و آن ها نیز به من در رشدم کمک کردند تا در نهایت توانستم سرمربی تیم وست بروم بشوم . همیشه سعی کردم تا بهترین عملکرد را با این تیم داشته باشم که در نهایت توانستم به عنوان مربی ماه در اولین ماه حضورم در وست بروم انتخاب شوم . این اتفاق برای من جذاب و فوق العلاده بود .


وست برومویچ ، فصل گذشته پیش از سرمربی شدن من شرایط خوبی نداشت و در طول فصل 3 مرتبه سرمربی خود را تغییر داد و یکی از اصلی ترین کاندیداهای سقوط بود . من 6 هفته مانده به پایان فصل به عنوان سرمربی موقت انتخاب شدم و توانستم در 6 بازی 3 پیروزی ، 2 تساوی و 1 شکست را تجربه کنم ولی در نهایت ما سقوط کردیم . فصل پیش رو ، فصل بسیار مهمی برای مجموعه ما است زیرا بازگشت به لیگ برتر پس از یک فصل سقوط شاید بر روی برگه ساده باشد ولی ترافیک شدید بازی ها در چمپیونشیپ می تواند کار و شرایط را برای ما سخت کند . ما در فصل آتی با ترکیبی از جوانان با استعداد به همراه بازیکنان پا به سن گذشته و با تجربه راهی مسابقات لیگ خواهیم شد .


این را می توانم بگویم که چادلی بازیکن فوق العاده‌ای است . او فصل گذشته با لباس وست بروم عملکرد بسیار خوبی داشت و این عملکرد خوب را در جام جهانی نیز ادامه داده است . او به طبع عملکرد خوب با تیم ملی بلژیک پیشنهاد های مختلف برای جذب او به دست باشگاه رسیده است و ما تلاش می کنیم که او را به همراه روندون دیگر ستاره مان در تیم برای فصل بعد نگه داریم و می دانم در این شرایط کار بسیار سختی خواهیم داشت .


فوتبال در اروپا طی سال های گذشته تغییرات زیادی کرده است . با روی کار آمدن مربیان جوان و با دانش باعث تغییر تفکرات سنتی در فوتبال و مدرن شدن آن کرده است . فوتبال انگلیس نیز از این قاعده مستثنی نیست . حضور گرت ساوت گیت جوان بر روی نیمکت تیم ملی انگلیس نشانه هایی از این تغییرات است . خیلی ها من را یکی از آینده دار ترین مربی های انگلیسی می نامند و با سرمربی جوان تیم هوفنهایم مقایسه می کنند . این اتفاق بسیار خوبی برای من است و من نیز بابت این موضوع خوشحال هستم و تلاش می کنم بر روی نیمکت هر تیمی که حضور داشتم بهترین عملکردم را داشته باشم .


من بازی های انگلیس را در جام جهانی دنبال می کنم و از بازی های این تیم لذت می برم . وقتی به تیم گرت ساوتگیت نگاه می‌کنیم سراسر نشانه‌های مثبت و امیدوارکننده می‌بینیم . او توانست موجی نو در فوتبال انگلیس به پا کند و جانی دوباره به این تیم بعد از حذف از یورو 2016 بدهد . تیمی که ساوتگیت ساخته با نظم و یک‌پارچگی بالایش خیلی ها را غافل گیر کرد غیرممکن است که انتظار قهرمانی در جام جهانی را نداشته باشم . قهرمانی در این رقابت ها یک رویای بزرگ است ولی انگلیس شخصیت قهرمانی در روسیه را دارد . 

مور در پایان مصاحبه اش در مورد شرایط تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی صحبت کرد. او تیم ایران را یکی از پدیده های این جام نامید و انسجام تیمی و یک تیم بودن را اصلی ترین دلیل موفقیت تیم ملی در جام جهانی نام برد و از فوتبال دوستان ایرانی بابت توجه شان به او تشکر کرد . 

گفت و گو از آرتین چراغی