مفتضحانه‌ترین شکست های آلمان در تاریخ جام جهانی

مفتضحانه‌ترین شکست های آلمان در تاریخ جام جهانی

سایت رسمی فوتبالی - آلمان، مدافع عنوان قهرمانی، یکی قدرتمندترین تیم های ملی در تاریخ جام جهانی است. با توجه به رد دعوت حضور در اولین جام جهانی در اروگوئه 1930 و محرومیت از حضور در جام جهانی 1950، آلمان تا به حال در 18 جام جهانی حضور داشته و از این نظر در رده دوم قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، علاوه بر موفقیت این تیم در مرحله گروهی، آلمان سیزده بار در بین چهار تیم برتر جام بوده است و هشت بار موفق به رسیدن به فینال بازی ها شده است.

آلمان چهار بار قهرمان جام جهانی شده و در سال 2014 توانست در کنار ایتالیا در رده دوم و پس از برزیل با پنج عنوان قهرمانی بایستد. 

در بین آمارهای متفاوت در این رقابت ها، آلمان در بازی های انجام شده و گل های زده شده در رده اول است. در کنار برزیل، آلمان دومین تیم تاریخ جام های جهانی است که بیش از 100 بازی در این مسابقات انجام داده است. آلمان در تعداد پیروزی ها از برزیل پیش است ( 70 66 ) و در مشارکت های کلی ( 20 18 ) حتی با اینکه آلمان رکوردهای بیشتری برای بازی های انجام شده دارد.

در بخش اروپایی، آلمان موفق ترین تیم است. حتی با وجود شکست های زیاد در بازی برابر ایتالیا ( 5 بازی، 3 شکست و 2 تساوی )، آلمان همچنان پر افتخارترین تیم اروپایی در این رقابت ها به شمار می رود.

اما با تعداد  زیاد بازی های انجام شد، 18 حضور در مسابقات، حضور در رده های بالا، روی تاریکی برای موفقیت نیز هست. زمان آن است که بدترین باخت های تاریخ آلمان در رقابت ها را بررسی کنیم.

3. آلمان 0 3 کرواسی / فرانسه 1998

در جام جهانی 1998 فرانسه، آلمان  با تیمی خوب به مسابقات رفت. ماتیوس سامر، آخرین برنده آلمانی توپ طلا تا به امروز به دلیل مصدومیت این رقابت ها را از دست داد. برتی فوکس سرمربی آلمان بود .

بعد از صعود از دور گروهی با دو برد 2 0 در برابر آمریکا و ایران و یک مساوی 2 2 با یوگسلاوی، آلمان در مرحله بعد با مکزیک روبرو شد و موفق شد که در یک بازگشت رویایی در 15 دقیقه پایانی بازی باخته را با نتیجه 2 1 پیروز شود.

کرواسی نیز با پنالتی داوود شوکر با حساب 1 0 از سد رومانی گذشت تا به یک چهارم نهایی برسد. با شکست ناپذیری آلمان در رقابت ها و قرار گرفتن کرواسی در رده دوم در مرحله گروهی با شکست 1 0 برابر آرژانتین، بسیاری انتظار داشتند که آلمان به راحتی به نیمه نهایی برسد.

کرواسی بازی خود را در زمین دیکته کرد و آلمانی ها را با سومین شکست مفتضحانه تاریخشان در جام جهانی شگفت زده کرد.

شکست 1998 به کرواسی، آخرین دیداری بود که آلمان ها به نیمه نهایی نرسید. پس از آن در جام جهانی 2002، سومی 2006 و 100 و قهرمانی 2014 وجود داشت.

2. آلمان 3 6 فرانسه / سوئد 1958

بعد از شکست سوئد میزبان در برابر آلمان در جام جهانی 1958، فرانسه با آلمان روبرو شد. سرمربی این تیم سپ هربرگ بود و مهاجم فرانسوی، جست فونتین، موفق شد در این دیدار 4 گل به ثمر برساند تا با 13 گل برترین گلزن شود، رکورد بیشترین گل زده در جریان رقابت های بین المللی در اختیار این بازیکن است. فرانسه موفق شد در جام جهانی 1958 با نتیجه 6 3 از سد آلمان بگذرد و در رده سوم جای بگیرد.

این دومین شکست مفتضحانه تاریخ آلمان در جام جهانی بود اما بدون شک دردناک ترین آنها نبود.

1 . آلمان 3 8 مجارستان / سوییس 1954

در راه اولین قهرمانی جام جهانی، آلمان بدترین شکست تاریخ خود  را با نتیجه 8 3 در برابر مجارستان تجربه کرد.

تیم عالی مجارستان تمام قدرت هجومی خود در برابر آلمان را به کار گرفت. ساندور کوکسیس 4 گل به ثمر رساند، ناندور نیز موفق به زدن 2 گل شد. فرانس پوشکاش و جوزف توث نیز هر کدام یک بار دروازه آلمان را باز کردند.

هرچند آلمان در فینال رقابت ها با مجارستان روبرو شد و موفق شد با نتیجه نزدیک 3 2 از سد این تیم گذشته و قهرمان شود.

4125