پرونده رشوه دادن آلمان برای میزبان جام جهانی 2006 بسته شد

پرونده رشوه دادن آلمان برای میزبان جام جهانی 2006 بسته شد

پایگاه خبری فوتبالی - دادگاه رشوه خواری برای اعطای میزبانی به آلمان برای جام جهانی 2006 بدون حکم به اتمام رسید و متهمان تبرئه شدند.

به گزارش فوتبالی، دادگستری سوییس در بیانیه خود اعلام کرده است که از ادامه تحقیقات در این زمینه منصرف شده است. مدیران فیفا و چهار تن از مدیران سابق فدراسیون فوتبال آلمان از متهمان این پرونده بودند.

تئو زوانیگر و ولفگاگ نیرسباخ، مدیران سابق فدراسیون فوتبال آلمان، اورس لیسنی دبیر کل سابق فیفا به دریافت رشوه و کلاهبرداری متهم شده بودند. هورست اشبیت دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال آلمان نیز به معاونت در کلاهبرداری متهم شده بود.

در حقیقت این افراد به مشارکت در انتقال 6.7 میلیون یورو از فدراسیون فوتبال آلمان به فیفا در سال 2005 متهم بودند. این مبلغ در اسناد رسمی به عنوان هزینه برگزاری مراسمی خصوصی و مجلل پیش از جام جهانی ثبت شده بود اما این مراسم هرگز برگزار نشد و به نظر می رسد که اعلام چنین هزینه ای کاملا صوری بوده است.

فرانس بکن بائر اسطوره فوتبال آلمان و رییس کمیته برگزاری جام جهانی نیز یکی دیگر از متهمان پرونده بود که مبلغی را به حساب محمد بن همام یکی از مدیران اسبق فیفا واریز کرده بود. به هر صورت حال این پرونده به دلیل نبود اسناد و مدارک کافی بسته شده است.