انگلیس چقدر شانس قهرمانی جام جهانی دارد؟

انگلیس چقدر شانس قهرمانی جام جهانی دارد؟

وبسایت رسمی فوتبالی - انگلیس از شانس 18 درصدی برای رسیدن به فینال جام جهانی برخوردار است اما سه شیرها نمونه ای خوب از تیمی هستند که به طرز قابل توجهی در مجموع از تک تک اعضایش بدتر است.

به گزارش فوتبالی، به گفته باشگاه مشاوره اطلاعات ورزشی 21، انگلیس به اندازه فرانسه و آلمان شانس قهرمانی در جام جهانی را دارد.

پیش بینی های مبتنی بر این اطلاعات - که بر اساس عواملی مانند گل های زده شده تا کارت قرمز برای هر بازی بین المللی محاسبه شده  به انگلیس شانس 5 درصدی داده است. این در حالی است که بیشتری درصد مربوط به برزیل با 32 درصد و اسپانیا 17 درصد است. البته درصد اسپانیا مربوط به پیش از اتفاقاتی است که بدترین وضعیت بحرانی در تاریخ فوتبال اسپانیا نامیده می شود. اما همین درصد انگلیس هم از پیش بینی بسیاری از مفسران بیشتر است.

اطلاعات نشان می دهد که انگلیس می تواند شانس پیروزی خود  در رقابت ها را به طرز قابل توجهی افزایش دهد اگر تیم در روند بازی ها بتواند پیشرفت کند. این ممکن است یک نقطه نسبتا واضح برای شروع باشد اما مقایسه عملکرد انگلیس به عنوان یک تیم با مدلی که از هر تک بازیکن ساخته شده نشان می هد که به طرز واضحی سه شیرها نمونه ای از تیمی هستند که به طرز قابل توجهی در مجموع از تک تک اعضایش بدتر است.

لویس یوسیر، تحلیل گر کمی در باشگاه 21 معتقد است: " ایده اینجا این است که ما به خوبی می دانیم که برزیل در بین تیم های آمریکای جنوبی چقدر خوب است چرا که آنها بازی های زیادی را در برابر کشورهای آمریکای جنوبی انجام دادند و به خوبی می دانیم که مکزیک در بین تیم های آمریکای شمالی خوب است چرا که آنها هم بازی های زیادی در این منطقه انجام دادند. سپس وقتی برزیل در برابر مکزیک بازی می کند، می توانیم تخمین بزنیم که آنها در برابر همدیگر چقدر خوب هستند. " بر اساس نمره بازیکنان، مدل باشگاه 21 هشت درصد شانس به انگلیس برای قهرمانی جام جهانی داده است و 18 درصد نیز برای رسیدن به فینال برای این تیم قائل شده است.

انسجام تیمی عاملی بوده که در رقابت های اخیر در تیم انگلیس دیده نشده اما با تیمی پر از بازیکنان با استعداد جوان مانند هری کین، دله علی و رحیم استرلینگ، تحت هدایت گرت ساوت گیت که مربی با آگاهی و اعتماد به نفس است، شاید راهی برای پیشرفت های بزرگ باشد.

اوسیر می گوید: " با وجود استعدادهایی که در اختیار ساوت گیت است، جای تعجب نخواهد داشت اگر انگلیس بتواند در رقابت ها پیشرفت کند چرا که بازیکنان به بازی در نقش های خود در تیم ملی و با همکاری یکدیگر عادت کرده اند. " سایر تیم ها مانند بلژیک، فرانسه، اسپانیا و در کمال ناباوری آلمان در کار تیمی از انگلیس پایین تر هستند.

از سوی دیگر نمونه ای از یک تیم هماهنگ شده که می تواند حضوری محکم در جام جهانی داشته باشد پرو است که شانس سه درصدی برای قهرمانی در جام جهانی دارد. پرو در مسابقات انتخابی فوق العاده بود و با گلزن و کاپیتان خود، پائولو گوئررو که چند هفته قبل از حضور در رقابت ها محروم شده بود، برای اولین بار بعد از جام جهانی 1982 با پیروزی در برابر نیوزیلند در پلی آف موفق به حضور در این مسابقات شد. اوسیر اشاره می کند: " با وجود بعضی بازیکنان در این تیم، انتظار داریم که عملکرد آنها مشابه تیم های ضعیفی مانند سوانسیتی یا هادرسفیلد تاون در لیگ برتر باشد اما روحیه تیمی ممکن است نقش پررنگی در این تیم ایفا کند. بیشتر کشورها از حضور در جام جهانی خوشحال هستند اما پرویی ها بیش از حد هیجان زده هستند. "

البته شکست دادن تیم عالی برزیل برای هر تیمی سخت خواهد بود. به گفته مدل باشگاه 21، برزیل شانس 32 درصدی برای کسب ششمین عنوان قهرمانی خود در تاریخ رقابت ها را دارد. این تیم با بازیکنان بی نظیری چون نیمار، گابریل ژسوس، مارسلو، کاسمیرو، کوتینیو و تحت هدایت تیته به روسیه رسیدند. اوسیر می گوید: " آنها در دو سال منتهی به جام جهانی عالی بودند و موفق به کسب 17 پیروزی در 21 بازی و به ثمر رساندن 44 گل در این مدت شده اند. " سوال بزرگ برای نیمار و یارانش این است که آیا آنها موفق می شوند که کابوس وحشتناک جام جهانی قبلی را فراموش کنند. 

4125