پیش بازی روسیه – پرتغال؛ ماموریت دشوار سلسائو در مسکو

پیش بازی روسیه – پرتغال؛ ماموریت دشوار سلسائو در مسکو

وبسایت رسمی برنامه نود - روسیه میزبان مسابقات جام کنفدراسیون ها روز چهارشنبه در ورزشگاه اوتکریتیه آرنای مسکو به مصاف پرتغال خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، در گروه نخست مسابقات جام کنفدراسیون ها تیم ملی روسیه با 3 متیاز صدر نشین است  و با کسب پیروزی در این دیدار می تواند صعودش به دور بعد مسابقات را قطعی کند و در سوی مقابل پرتغالی که با تساوی مقابل مکزیک تا به اینجا تنها یک امتیاز دارد در صورتیکه در این دیدار به پیروزی نرسد شرایط سختی برای صعود به دور بعد مسابقات خواهد داشت.

تیم ملی روسیه که در نخستین دیدار خود در این رقابت ها مقابل نیوزلند به پیروزی رسید نمایشی ضعیف از خود نشان داد و کمتر از انتظارها ظاهر شد. فدور اسمولوف که مورد توجه نشریات روسیه روسیه است مهمترین خطر برای پرتغال محسوب می شود. این مهاجم زهر دار در دو فصل گذشته در لیگ روسیه نیز عملکرد درخشانی داشته است و در دیدار نخست روسیه مقابل نیزلند دومین گل این تیم را به ثمر رساند. با این وجود روسیه ای که در سال اینده باید میزبانی جام جهانی را تجربه کند می تواند در این مسابقات به خوبی محک بخورد، احتمالا دیداری تدافعی و نگاه به ضد حملات بهترین راهکار ممکن برای این تیم باشد تا قدرت خط حمله پرتغال را کاهش ببخشد.

در سوی مقابل پرتغال دل به ستاره خبرساز خود بسته است. رونالدو که به همراه رئال مادرید به قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا رسید در صدد کسب قهرمانی دیگر در این سال میلادی است، این بازیکن با اعلام این مسئله که می خواهد از رئال مادرید جدا شود بار دیگر به صدر خبرهای نشریات ورزشی بدل شده است. با این وجود نخستین دیدار این تیم در این مسابقات مقابل مکزیک نشان داد این تیم در خط دفاعی ضعف هایی دارد که باید این ضعف ها برطرف شوند، پرتغال دو بار از حریف خود پیش افتاد اما هر دوبار گل تساوی را دریافت کرد تا بدین ترتیب این دیدار با تساوی 2-2 به پایان برسد.

روسیه با پیروزی مقابل نیوزلند برای چهارمین دیدار متوالی متحمل شکست نشد و در سوی مقابل پرتغال برای سومین بار متوالی موفق به پیروزی مقابل تیم های قدرتمند نشده. این تیم پس از یورو 7 دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته است و 1 تساوی و 2 شکست را نیز به دست آورده است. با این وجود پیروزی های این تیم مقابل تیم هایی چون قبرس، جزایر فارو و تیم هایی از این دست بوده است. پرتغال  در مقابل سوئد و بلژیک متحمل شکست شد و دیدار مقابل مکزیک را با تساوی به پایان برد تا در مقابل تیم های قدرتمند مشکلات اساسی داشته باشد.

روسیه در 3 دیدار خانگی پایانی خود مقابل پرتغال نه تنها متحمل شکست نشده است که 2 بار نیز موفق به پیروزی شده است. همچنین این تیم دروازه اش را مقابل پرتغال بسته نگاه داشته است تا سلسائو شرایط دشواری در این دیدار داشته باشند. همچنین 6 دیدار پایانی دو تیم با 3 پیروزی برای پرتغال و 2 پیروزی برای روسیه به پایان رسیده است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

آمار مرتبط با این دیدار:

در صورتیکه تیم ملی روسیه در این دیدار به پیروزی برسد ایگور آکنفیف به یکصدمین پیروزی خود با تیم ملی کشورش دست خواهد یافت.

آندره گومز و آدرین در دیدار نخست پرتغال از داور دیدار کارت زرد دریافت کردند و بدین ترتیب در صورت دریافت کارت زرد در این دیدار، مقابل نیوزلند غایب خواهند بود.

این سومین دیدار در جام کنفدارسیون ها است که بین دو تیم اروپایی برگزار می شود، پس از پیروزی 3-2 فرانسه مقابل ترکیه در سال 2003 و نیمه نهایی بدون گل ایتالیا و اسپانیا در سال 2013 این سومین دیدار بین تیم های اروپایی در این جام است.

پیش بینی وبسایت Whoscored:

1899