گزارش؛ وراتی در چه پستی برای بارسا بازی می‌کند؟

گزارش؛ وراتی در چه پستی برای بارسا بازی می‌کند؟

با توجه به افزایش احتمال حضور مارکو وراتی در ترکیب بارسلونا، باید دید که والورده قصد دارد در چه پستی از او استفاده کند.​​​​​​​

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر شایعات پیوستن ستاره ایتالیایی و 24 ساله پاری سن ژرمن به بارسا افزایش یافته و ممکن است به زودی شاهد انتقال او به نوکمپ باشیم.

اما در این میان یکی از سوالات مهم، نقش مارکو وراتی در ترکیب بارسا و قرار گرفتن او در بین 11 بازیکن اصلی است.

همانطور که خود ژاوی نیز مدتی پیش اذعان داشت، به نظر می رسد که وراتی را می توان بهترین جایگزین برای او دانست تا بالاخره و بعد از 2 فصل، یک هافبک طراح با خصوصیات سنتی دوباره به ترکیب اصلی بلوگرانا اضافه شود.

اخبار حاکی از آن است یا سیستم 1-3-2-4 و یا 3-3-4، سیستم های مورد استفاده ارنستو والورده در بارسا خواهند بود و سرمربی سابق بیلبائو حداقل از لحاظ آرایش تیمی قرار نیست تغییر زیادی نسبت به تیم لوییس انریکه ایجاد کند.

در سیستم 3-3-4، مارکو وراتی احتمالا در بین 3 هافبک و در جناح راست قرار خواهد گرفت و جایگزین ایوان راکیتیچ در ترکیب فعلی خواهد بود.

با این حساب، بارسا می تواند با ارسال های وراتی از جناح راست و اینیستا از جناح چپ، موقعیت های بسیار خوبی را برای 3 ضلع مثلث هجومی خود ایجاد کرده و ترکیب هجومی فوق العاده ای را در زمین پیاده کند.

اما در سیستم 1-3-2-4، وراتی در همان نقش سنتی پلی میکر به میدان خواهد رفت و نقشی را ایفا خواهد کرد که سالها ژاوی به بهترین نحو در ترکیب بارسلونا انجام داد.

در این روش، وراتی در میانه میدان و در کنار سرخیو بوسکتس قرار خواهد گرفت تا مثلثی ویرانگر شامل مسی، اینیستا و نیمار پشت سر سوارز تشکیل شود.

در چنین شرایط نقش دفاعی وراتی نیز افزایش خواهد یافت و او در مواقع هجوم حریف نیز باید به کمک بوسکتس آمده و خط دفاعی بلوگرانا را نیز یاری رساند.

سیستم مورد علاقه والورده در بیلبائو نیز 1-3-2-4 بود و به نظر می رسد احتمال استفاده از این روش در ترکیب بارسا نیز زیاد باشد پس در صورت انتقال وراتی به نوکمپ، شاید شاهد ظهور یک ژاوی جدید در ترکیب بارسا باشیم تا بعد از 2 سال وقفه، یک بازیگردان بزرگ دیگر در ترکیب آبی و اناری ها هنرنمایی کند.