پیش بازی منچستر یونایتد - لیورپول؛ نبرد آقای خاص و آقای معمولی

پیش بازی منچستر یونایتد - لیورپول؛ نبرد آقای خاص و آقای معمولی

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم منچستر یونایتد و لیورپول در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که شیاطین سرخ برای زنده ماندن امیدهایشان برای قهرمانی در این فصل لیگ برتر نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار خواهند داشت.

به گزارش وبسایت نود، منچستر یونایتد با اینکه زلاتان ابراهیموویچ را در نبرد میانه هفته مقابل هال سیتی در اختیار نداشت موفق شد مقابل این تیم به پیروزی برسد تا مورینیو در این خصوص ادعا کند، که شاگردانش علاوه بر ارائه فوتبالی زیبا نتایج خوبی نیز کسب می‌کنند. شیاطین سرخ با بردی که مقابل هال سیتی به دست آورد موفق شد به نهمین پیروزی پیاپی خود دست یابد. یونایتد در صورت پیروزی در این دیدار به فاصله دو امتیازی لیورپول خواهد رسید و با 42 امتیاز شرایطش را در جدول لیگ برتر بهبود خواهد بخشید.

از سوی مقابل لیورپول که در 3 دیدار گذشته خود به پیروزی نرسیده است در نبرد میانه هفته مقابل پلیموث نیز با حساب 1-0 شکست خورد تا پس از آن یورگت کلوپ ادعا کند منچستر یونایتد در حال حاضر شرایط بهتری نسبت به لیورپول دارد. لیورپول در حال حاضر با یک بازی کمتر از تاتنهام با 44 امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد و منچستر یونایتد که با 39 امتیاز در رده ششم جدول است در تلاش است تا با کسب 3 امتیاز این دیدار برای ادامه لیگ امیدوارتر باشد. یونایتدها در این دیدار اریک بایی را به دلیل حضورش در جام ملت‌های اروپا در اختیار نخواهد داشت و حضور زلاتان ابراهیموویچ و مارکوس روخو در این دیدار نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، هرچند که مورینیو پیش از دیدار پیش بینی کرده بود که این دو بازیکن به این دیدار خواهند رسید. از سوی مقابل یورگن کلوپ نیز دنی اینگز را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و حضور جوردن هندرسون، ماتیپ، گروجیک و ساخو در این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد، علاوه بر این‌ها، سادیو مانه نیز به دلیل حضور در اردوی سنگال در جام ملت‌های آفریقا نمی‌تواند لیورپول را در این دیدار حساس همراهی کند.

با این حال بازگشت کوتینیو به میادین بهترین خبر ممکن برای هواداران لیورپول خواهد بود و این احتمال وجود دارد تا این بازیکن از ابتدا در ترکیب لیورپول قرار بگیرد. لوریس کاریوس که در دو دیدار گذشته لیورپول با اشتباهات نا بخشودنی خود باعث شکست قرمز های آنفیلد شده است ممکن است جای خود را به مینیوله بدهد و از سوی دیگر نیز وین رونی که با رکورد گلزنی سر بابی چارلتون برابری کرده است فرصت خوبی دارد تا با گلزنی مقابل لیورپول به تنهایی به عنوان بهترین گلزن تاریخ منچستر یونایتد لقب بگیرد. دو دیدار گذشته این دو تیم با نتایج 0-0 و 1-1 به پایان رسیده است هرچند که در 6 دیدار پایانی، یونایتدها با 3 پیروزی و تنها یک شکست شرایط بهتری مقابل رقیب دیرینه خود داشته اند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

آمار مرتبط با این دیدار:

این دیدار پنجاهمین دیدار رو در روی دو تیم در مسابقات لیگ برتر انگلیس خواهد بود، منچستر یونایتد با 27 بار پیروزی مقابل رقیب خود شرایط فوق العاده ای از این حیث داشته است، 11 باخت و 9 تساوی حاصل تلاش این دو تیم بوده است.

لیورپول در 14 دیدار گذشته ای که در اولدترافورد مقابل منچستر یونایتد به میدان رفته است 11 بار شکست خورده است و فقط در 3 دیدار به پیروزی رسیده است.

27 شکست قرمز های آنفیلد مقابل شیاطین سرخ به این معنا است که این تیم بیش از هر تیم دیگری در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس مقابل منچستر یونایتد شکست خورده است، همچنین 67 گلی که یونایتدها وارد دروازه لیورپول کرده اند نیز بیشترین تعداد گلی است که لیورپول از یک تیم لیگ برتری دریافت کرده است.

در دیدارهای گذشته این دو تیم 16 بازیکن از زمین بازی اخراج شده اند تا این دیدار پس از دربی مرسی‌ساید دومین دیدار خشن تاریخ لیگ برتر انگلیس لقب بگیرد، دربی مرسی‌ساید با 21 اخراجی خشن‌ترین دیدار تاریخ لیگ برتر لقب دارد.

خوان ماتا در 4 دیدار گذشته خود مقابل لیورپول روی 5 گل منچستر یونایتد تاثیر مستقیم داشته است. او با 3 گل و 2 پاس گل نقش مهمی برای منچستر یونایتد داشته است.

یورگن کلوپ تنها یکبار مقابل ژوزه مورینیو شکست خورده است و آن دیدار نیز مربوط به دیدار برگشت دورتموند و رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 می‌شود. مربی آلمانی با 3 پیروزی و دو تساوی در نبردهای رو در رو با مربی پرتغالی شرایط خوبی داشته است.

زلاتان در 19 دیدار ابتدایی خود در مسابقات لیگ برتر انگلیس 13 بار گلزنی کرده است تا با رکورد گلزنی یورک و فن‌پرسی برابری کند. با این حال رود فن‌نیستلروی با 15 بار گلزنی در این تعداد مسابقه در منچستر یونایتد رکورد دار است.

استیون جرارد با 8 بار گلزنی در دیدارهای رو در روی این دو تیم از این حیث بهترین آمار را داشته است و وین رونی با 6 گل به همراه رابی فاولر در رتبه دوم قرار دارند.

آدام لالانا روی 14 گل لیورپول در فصل جاری نقش مستقیم داشته است. او با 7 گل و 7 پاس گل تاثیرگذارترین بازیکن انگلیسی لیگ برتر جزیره بوده است.

پیش بینی وبسایت Whoscored: