مصاحبه اختصاصی مارتین ساموئل با یورگن کلوپ؛ از هوی متال تا برکسیت

مصاحبه اختصاصی مارتین ساموئل با یورگن کلوپ؛ از هوی متال تا برکسیت

وبسایت رسمی برنامه نود - یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول، در مصاحبه‌ای با مارتین ساموئل، در مورد مسائل مختلف به اظهارنظر پرداخته است.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از دیلی میل، کلوپ در گفتگویی صمیمانه با مارتین ساموئل، در مورد مسائلی از رختکن تیم‌های انگلیسی تا موسیقی هوی‌متال صحبت کرده است. بخش‌هایی از این مصاحبه را در ادامه خواهیم دید.

وارد دفتر کلوپ که می‌شوید، وسایل متنوعی دیده می‌شود. از سی دی آهنگ های راک باز نشده، کتاب های روان شناسی، تا نقشه کامل انگلیس.

در مورد اینکه قبلا گفته بود سبک ونگر مانند سمفونی و سبک خودش مانند هوی متال است گفت:

بیشتر شوخی بود. من خیلی طرفدار هوی‌متال نیستم. هرچند بعضی آهنگ‌هایش را دوست دارم اما خیلی هم به دنبال آن‌ها نیستم.

در مورد کتاب روانشناسی موجود در دفتر کارش این‌طور توضیح می‌دهد:

 در آلمان همه آن‌ها فکر می‌کردند من تا حدی مشکل روانی دارم! چراکه خیلی احساساتی بودم. برای همین متقاعد شده بودند که من به این موضوع علاقه دارم. در آلمان هر روانشناسی برای من نامه می‌نوشت و کتابی درزمینهٔ روانشناسی ورزشی برایم می‌فرستاد.

به نظر می‌رسد کلوپ از هدیه دیگری در اتاقش بیشتر راضی باشد. نقشه بریتانیا که همه تیم های حاضر در لیگ انگلیس را با رنگشان و محل بازیشان نشان می‌دهد. کلوپ می‌گوید به نظرش بورنموث خیلی زیباست و به طرز عجیبی از باشگاه‌های زیادی لندن متعجب بود. وی در این مورد گفت:

در انگلیس، استادیوم‌های در مرکز شهر ساخته می‌شود. وقتی در لندن قدم می‌زنید، در هر منطقه‌ای یک ورزشگاه دیده می‌شود. هر بخشی از شهر، یک باشگاه لیگ برتری دارد. همه آن‌ها می‌توانند در لیگ حضورداشته باشند و پول کافی هم دارند. چنین چیزی در آلمان دیده نمی‌شود. اگر ورزشگاهی در شهرهای آلمان باشد، مردم مدام از صدای ورزشگاه شکایت می‌کنند. اما اینجا این مسائل به یک سنت تبدیل‌شده است. اما در عوض اینجا فضای زیادی وجود ندارد. به همین دلیل کوچک‌ترین اتاق استادیوم به رختکن تیم اختصاص پیدا می‌کند. همه به این موضوع عادت دارند اما وقتی از کشور دیگری به جزیره می‌آیید، با خود می‌گویید همه ما باید اینجا لباس خود را عوض کنیم؟ کریستال پالاس کوچک‌ترین رختکنی را که تابه‌حال دیده‌ام دارد. حتی یک ستون در وسط اتاق هست که باعث می‌شود نتوانید کل اتاق را ببینید.

یکی از صحنه‌های به‌یادماندنی کلوپ در کنار زمین فوتبال، نگاه عجیب صورت وی همراه با نشان دادن دندان‌هایش است. چهره‌ای که از وی در دیدار برابر ناپولی در لیگ قهرمانان که از بازی اخراج شد به یاد داریم. وی در مورد این نگاه گفت:

 این نگاه، نگاه ورزشی من است. وقتی کودک بودم و تنیس بازی می‌کردم، چنین نگاهی روی صورتم بود. من خیلی از آن خوشم نمی‌آید اما باید آن را بپذیرم. نمی‌توانم آن را تغییر دهم. مردم می‌خواهند آن را عوض کنم. من روش‌های مختلفی را امتحان کرده‌ام اما بی‌فایده بوده است. فکر می‌کنم وقتی می‌خوابم، صورتم چنین وضعی پیدا می‌کند.

سپس با خنده‌ای تقریبا وحشتناک ادامه می‌دهد:

حتی وقتی نوزادی می‌بینم با همین نگاه میگویم: به‌به چه بچه زیبایی و او را در آغوش میگیرم

در مورد اخراج برابر ناپولی ادامه داد:

  به داور چهارم گفتم چند اشتباه مجاز دارید؟ چراکه اگر 15 تا باشد، تنها یک اشتباه برایتان مانده است. وقتی این حرف را زدم باید به جایگاه تماشاگران می‌رفتم. آن‌ها زیاد شوخ‌طبع نبودند.

کلوپ در مورد دنیای جدید فوتبال و نقل و انتقالات و هزینه‌های سرسام‌آور می‌گوید:

وضعیت دیوانه‌واری در دنیای فوتبال ایجادشده است. برای بعضی از افراد مهم‌ترین چیز در دنیا فوتبال است اما بااین‌حال هیچ‌کس واقعاً به آن اهمیت نمی‌دهد. به جابه‌جایی‌های فوتبال نگاه کنید؛ تنها چیزی که مردم می‌خواهند همین است. کسی نمی‌خواهد در مورد آنچه در پشت‌صحنه رخ می‌دهد بداند. صرفاً همه به دنبال خریدهای سنگین و جنجالی هستند. من علاقه‌ای به چنین فوتبالی ندارم. ماشین من تنها مسیر خانه به زمین تمرین و برعکس را می‌شناسد. چیزهای جذاب‌تری در دنیا وجود دارد. روزی که از فوتبال کناره‌گیری کنم، دل‌تنگ دنیای فوتبال نخواهم شد.

این مربی آلمانی در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا همان برکسیت هم نظرات جالبی دارد.

وقتی فهمیدم این اتفاق رخ داده خیلی تعجب کردم. معتقدم اتحادیه اروپا بهترین اتفاقی نبود که در دنیا رخ داد اما بهترین ایده ممکن بود. خیلی چیزها می‌تواند تغییر کند اما این تغییرات را باید در کنار هم اعمال کنیم. نه اینکه اصل موضوع را زیر سوال ببریم. من 16 سال در ماینتس و 7 سال در دورتموند بودم اما علاقه زیادی به سفر دارم و می‌خواهم تجربیات متفاوت داشته باشم. به همین خاطر برای خودم هم چنین حضور طولانی در یک باشگاه و یک کشور عجیب است.

1405