استقلال خوزستان-صبا/به دنبال فرار از بحران

استقلال خوزستان-صبا/به دنبال فرار از بحران

استقلال خوزستان در خانه پذیرای صبای قم خواهد بود.

به گزارش کاپ، تیم های استقلال خوزستان و صبای قم در چهارچوب هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر روز جمعه از ساعت 15:15 در ورزشگاه غدیر به مصاف هم می روند.

* استقلال خوزستان با هدایت سیروس پورموسوی با 15 امتیاز در رده یازدهم جای دارد. آنها در صورتی که بتوانند سه امتیاز خانگی بازی با صبا را به ارمغان بیاورند می توانند با صعودی دو پله ای به رده نهم برسند اما در صورتی که امتیاز از دست بدهند ممکن است تا رده چهاردهم پایین بیایند.

* صبای صمد مرفاوی هم با 9 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد. آنها در صورتی که سه امتیاز خارج از خانه بازی با استقلال را کسب کنند می توانند در شرایطی خاص یک رده صعود داشته باشند اما شکست آنها امکان دارد این تیم را حتی قعرنشین هم بکند.

* صبای قم به همراه ماشین سازی تنها تیم های لیگ شانزدهم هستند که امتیازاتشان دو رقمی نشده است آنها همچنین با زدن 10 گل بعد از ماشین سازی و سایپا ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند.

* اولین و آخرین پیروزی صبا در لیگ شانزدهم در هفته هفتم رقم خوردحالا شاگردان مرفاوی 7 هفته است که رنگ پیروزی را ندیده اند.

* استقلال خوزستان با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند در صورتی که این مشکلات حل نشوند 12 بازیکن این تیم می توانند از جمع شان جدا شوند. بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که بازی با صبا آخرین بازی جمع کثیری از بازیکنان استقلال خوزستان برای این باشد. 

* شاگردان سیروس پورموسوی در دو بازی اخیر خود هیچ امتیازی کسب نکرده اند و مقابل تیم های فولاد و گسترش فولاد شکست خوردند. صبای قم هم آماری بدتر دارد. آنها در آذرماه هر 4 بازی خود را با باخت پشت سر گذاشته بودند.

* شاگردان صمد مرفاوی در مصاف با دو تیم جنوبی دیگر لیگ تنها یک امتیاز کسب کردند . آنها از فولاد باختند و مقابل صنعت نفت به تساوی رضایت دادند.

* این دو تیم تاکنون 6 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که حاصل آن 3 پیروزی برای استقلال خوزستان و 3 تساوی بوده است و تیم صبا تاکنون در  جدال با استقلال خوزستان برنده نشده است.

* مهدی مومنی از تیم استقلال خوزستان سابقه بازی در صبای قم را دارد و حالا باید مقابل تیم پیشین خود به میدان برود.