ذوب آهن-استقلال خوزستان/جدال قهرمانان سابق در روزهای ناخوشی

ذوب آهن-استقلال خوزستان/جدال قهرمانان سابق در روزهای ناخوشی

تیم های قهرمان فصل قبل فوتبال کشورمان روز جمعه در فولادشهر مقابل هم قرار می گیرند.

به گزارش کاپ، تیم های ذوب آهن اصفهان و استقلال خوزستان روز جمعه از ساعت 16:45 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان در چهارچوب هفته دهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم می روند. 

* استقلال خوزستان با 11 امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار دارد. آنها در صورت شکست دادن ذوب آهن می تواننددر بهترین شرایط به رده چهارم جدول رده بندی برسند که البته این اتفاق کمی بعید است. از طرفی شکست یا تساوی آبی پوشان اهوازی می تواند به منزله دو رقمی شدن آنها در جدول رده بندی منجر شود. 

* ذوب آهن اصفهان با هدایت مجتبی حسینی با 9 امتیاز از 9 بازی در رده یازدهم قرار دارد. آنها اگر بتوانند در خانه خودشان سه امتیاز بازی با استقلال خوزستان را کسب کنند حداقل یک رده در جدول رده بندی صعود می کنند اما اگر متوقف شوند امکان پایین آمدنش تا رده پانزدهم وجود دارد.

* استقلال خوزستان با زدن 14 گل و دریافت 14 گل بهترین خط حمله و بدترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. ذوب آهن هم با زدن 11 گل و دریافت 11 گل مانند همتای خود تفاضل گل صفر را یدک می کشد.

* فصل گذشته هر دو تیم موفق شدند به مقام قهرمانی دست پیدا کنند. استقلال در لیگ و ذوب آهن اصفهان در  جام حذفی. اولین بازی رسمی این فصل هم دیدار سوپرکاپ بود که در اصفهان برگزار شد و شاگردان یحیی گل محمدی با نتیجه 4بر2 مردان سیروس پورموسوی را از پیش رو برداشتند.

* ذوب آهن و استقلال خوزستان تاکنون 6 بار در لیگ برتر مقابل هم به میدان رفتند که ماحصل آن 4 پیروزی برای استقلال خوزستان، یک برد برای ذوب آهن و یک تساوی بوده است. فصل گذشته هر دو بازی با نتایج یک بر صفر و 2برصفر به سود آبی پوشان خوزستانی به اتمام رسید.

* مرتضی تبریزی و رحیم زهیوی با زدن 5 گل بهترین گلزن های ذوب آهن و استقلال خوزستان به شمار می روند. 

* هر دو تیم هفته گذشته در دقایق پایانی با گل هایی که دریافت کردند پیروزی را از دست دادند. استقلال خوزستان مقابل پرسپولیس به تساوی یک-یک رسید و ذوب آهن در برابر نفت تهران 2بریک باخت. 

* مجتبی حسینی برای اولین بار به عنوان سرمربی مقابل استقلال خوزستان قرار می گیرد. او در تنها دیداری که در اصفهان سرمربیگری کرده موفق شده با دو گل سپاهان را شکست دهد.

* سیدمحمدرضا حسینی هافبک تیم ذوب آهن به دلیل محرومیت نمی تواند در این دیدار تیمش را همراهی کند.