ذوب آهن- پرسپولیس/جنگ فوق العاده ها؛قهرمانی نیم فصل یاسقوط به رده دوم؟

ذوب آهن- پرسپولیس/جنگ فوق العاده ها؛قهرمانی نیم فصل یاسقوط به رده دوم؟

تیم های ذوب آهن و پرسپولیس در حساس ترین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر به مصاف هم می روند.

به گزارش کاپ، تیم های ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس در چهارچوب هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر روز جمعه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم می روند.  هر دو تیم این روزها وضعیت فوق العاده ای دارند و در بهترین شرایط ممکن به دیدار هم خواهند رفت. 

موقعیت:

پرسپولیس با 29 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است. شاگردان برانکو می توانند با کسب پیروزی مقابل ذوب آهن همچنان تیم نخست لیگ باقی بمانند و به قهرمانی نیم فصل نزدیک و نزدیک تر شوند حتی در صورتی که تراکتور مقابل سپاهان لغزش داشته باشد قهرمانی خود را مسجل کند. البته شکست یا تساوی مردان برانکو می تواند موجبات سقوط آنها به رده دوم را فراهم کند.

شاگردان مجتبی حسینی با 21 امتیاز تیم سوم جدول هستند. آنها در این هفته ها حسابی روی دور برد هستند و اگر بتوانند پرسپولیس را از پیش رو بردارند جنگ بالای جدول را داغ تر می کنند و خودشان را کم کم وارد جرگه مدعیان کسب عنوان قهرمانی می کند اما اگر در این دیدار به پیروزی نرسند بین یک تا سه پله در جدول سقوط  خواهند کرد.

نیمکت:

برانکو و مجتبی حسینی قرار است برای بار اول به صورت مستقیم با هم دوئل کنند. سرمربی کروات سرخپوشان تهرانی خاطرات خوبی از تقابل با ذوب آهن در اصفهان ندارد و می خواهد در این هفته و در این بازی تمام آن اتفاقات را به فراموشی بسپارد. از طرفی مجتبی حسینی هم در اولین رویارویی با سرخابی های پایتخت به عنوان سرمربی ذوب آهن در نظر دارد خودی نشان دهد و اثبات کند که نقش ویژه ای در موفقیت های یحیی گل محمدی در سالیان اخیر ایفا کرده است.

حاشیه:

* این روزها که پرسپولیس سخت درگیر کسب عنوان قهرمانی نیم فصل است با حواشی خاصی دست به گریبان است. احمد نوراللهی نیم فصل سرباز می شود. امید عالیشاه احتمالا از جمع سرخپوشان جدا شود و محمد انصاری هم مشتری پروپاقرص دارد. 

* محمد انصاری مدافع ملی پوش پرسپولیس از این هفته دوباره در ترکیب تیمش قرار خواهد گرفت و می تواند پرسپولیس را همراهی کند. 

* فرشاد احمدزاده،  علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه به دلیل مصدومیت نمی توانند تیمشان را در بازی برابر ذوب آهن همراهی کنند. همچنین سیدجلال حسینی با مصدومیتی مواجه است که وضعیت او را برای بازی با ذوب آهن در پاره ای از ابهام قرار داده است.

* قضاوت دیدار تیم های ذوب آهن و پرسپولیس برعهده محسن ترکی است. داوری که در هفته گذشته قضاوت جنجالی ای را در آبادان در بازی تیم های صنعت نفت و سایپا داشت.

* حسین ماهینی، محسن مسلمان دو بازیکنی هستند که سابقه حضور در ذوب آهن را در کارنامه شان دارند و حالا باید مقابل تیم سابقشان صف آرایی کنند.

* در اردوی ذوب آهن هم جری بن سون مهاجم هندوراسی ذوب آهن حضور دارد که پیش از این در پرسپولیس بازی می کرد همچنین مجتبی  حسینی سرمربی ذوب آهن در زمان یحیی گل محمدی کمک مربی پرسپولیس بود.

عددبازی:

* ذوب آهن و پرسپولیس تاکنون 22 بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفتند که ماحصل آن 8 برد برای پرسپولیس، 6 برد برای ذوب آهن و 8 تساوی بوده است. 

* پرسپولیس با دریافت تنها 4 گل بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. ذوب آهن هم با زدن 21 گل به همراه تراکتورسازی بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کرده است.

* مجتبی حسینی 7 بازی به عنوان سرمربی روی نیمکت ذوب آهن بوده که آمار خیره کننده 6 برد و یک باخت برایش به ثبت رسیده است. این سرمربی در 4 بازی اخیر ذوب توانسته تمام امتیازات را به دست بیاورد. 

* ذوب آهن در مصاف با تیم های تهرانی یک برد داشته ، 2 شکست تجربه کرده و یک بار هم به تساوی رسیده است.

* پرسپولیس در تنها جدال با تیم های اصفهانی در این فصل توانسته سپاهان را در فولادشهر با نتیجه 3بریک از پیش رو بردارد.

* برانکو به عنوان سرمربی پرسپولیس تاکنون سه بار مقابل ذوب آهن صف آرایی کرده که یک برد ، یک تساوی و یک باخت برایش به ارمغان آمده است. او هنوز در اصفهان موفق به شکست ذوب آهن نشده است.

ستاره:

بدون تردید مرتضی تبریزی مهاجم بلندقامت تیم ذوب آهن ستاره این تیم برابر سرخپوشان تهرانی خواهد بود. تبریزی که سابقه گلزنی به پرسپولیس هم در لیگ و هم جام حذفی را دارد برای رسیدن به صدر جدول گلزنان لیگ باید دروزه رادوشوویچ را فتح کند. 

در تیم پرسپولیس هم می توان رامین رضاییان را مهم ترین بازیکن دانست. بازیکن مغضوب برانکو در هفته های ابتدایی حالا اکثریت قریب به اتفاق پاس گل های تیم او را برای همبازیانش ارسال می کند. 4 گل اخیر پرسپولیس در حالی به ثمر رسیده که سه تای آنها توسط رضاییان پایه ریزی شده است.