گزارش/سرنوشت فاتحان نیم فصل؛شانس قهرمانی پرسپولیس چقدر است؟

گزارش/سرنوشت فاتحان نیم فصل؛شانس قهرمانی پرسپولیس چقدر است؟

پرسپولیس برای سومین بار فاتح نیم فصل رقابت های لیگ برتر شد و در کنار سه تیم دیگر رکورد دار شد.

به گزارش کاپ، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد دیروز با شکست دادن تیم سیاه جامگان مشهد فاتح نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر شود. سرخپوشان تهرانی برای سومین بار موفق به انجام این کار شدند.

در ادامه نگاهی می اندازیم به قهرمان های نیم فصل و پایان فصل ادوار لیگ برتر. 

شماره دورهقهرمان نیم فصلقهرمان پایان فصل1استقلال تهرانپرسپولیس2سپاهان اصفهانسپاهان اصفهان3ذوب آهن اصفهانپاس تهران4فولاد خوزستانفولاد خوزستان5استقلال تهراناستقلال تهران6سایپا تهرانسایپا تهران7پرسپولیسپرسپولیس8ذوب آهن اصفهاناستقلال تهران9سپاهان اصفهانسپاهان اصفهان10ذوب آهن اصفهانسپاهان اصفهان11استقلال تهرانسپاهان اصفهان12سپاهان اصفهاناستقلال تهران13پرسپولیسفولاد خوزستان14تراکتورسازی تبریزسپاهان اصفهان15استقلال خوزستاناستقلال خوزستان16پرسپولیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟*در این 16 دوره و تا به اینجا تیمهای سپاهان اصفهان، استقلال تهران، پرسپولیس و ذوب آهن با کسب سه عنوان قهرمانی نیم فصل رکورددار هستند. تیمهای استقلال خوزستان، تراکتورسازی تبریز، سایپا تهران و فولاد خوزستان هم هرکدام یک بار قهرمان نیم فصل شده اند.

*تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برای سومین بار فاتح نیم فصل شد که در دو مرتبه قبلی یک بار در پایان فصل هم قهرمان شدند(دوره هفتم) و یک بار هم به مقام دوم رسیدند. یعنی طبق آمار پرسپولیس در این دور باید یا اول شود یا دوم.

*در 15 دوره قبلی رقابت های لیگ برتر، در 7 دوره تیمهایی که نیم فصل را برده اند؛ در نهایت قهرمان لیگ هم شده اند.

*ذوب آهن اصفهان و تراکتورسازی تنها تیمهایی هستند که هیچ گاه بعد از قهرمانی در نیم فصل، دیگر در پایان به مقام قهرمانی نرسیده اند.