پرسپولیس-سیاه جامگان/قهرمانی نیم فصل،همین!

پرسپولیس-سیاه جامگان/قهرمانی نیم فصل،همین!

پرسپولیس در چهارچوب هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر مقابل تیم پایین جدولی سیاه جامگان قرار می گیرد.

به گزارش کاپ، روز جمعه از ساعت 15:15 تیم های پرسپولیس و سیاه جامگان مشهد در چهارچوب هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم می روند. 

موقعیت:

پرسپولیس علی رغم شکست هفته قبل مقابل ذوب آهن همچنان با 29 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است. شاگردان برانکو در صورت کسب پیروزی مقابل سیاه جامگان قهرمان نیم فصل خواهند شد اما اگر نتیجه ای غیر از این رقم بخورد و تراکتور موفق شود حریف خود را از پیش رو بردارد سرخپوشان تهرانی یک رده تنزل خواهند داشت.

شاگردان خداداد عزیزی در تیم سیاه جامگان هم اکنون با 14 امتیاز در رده سیزدهم جای دارند آنها اگر بتوانند پرسپولیس را از پیش بردارند جهشی چند پله ای در جدول خواهند داشت و می توانند تا آستانه تک رقمی شدن پیش بروند اما در صورتی که نتیجه نگیرند ممکن است از رده سیزدهم به رده چهاردهم نقل مکان کنند.

نیمکت:

تقابل برانکو ایوانکوویچ و خداداد عزیزی. تقابل استاد و شاگرد. البته شاگرد ناخواسته. زمانی که برانکو هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت خداداد عزیزی با فشار رییس وقت فدراسیون به تیم ملی آمد و اتفاقا در بازی با قطر به داد برانکو رسید و باعث شد تا تیم ملی حذفی زودهنگام در مقدماتی جام جهانی 2006 نداشته باشد حالا این دو نفر باید در برابر هم قرار بگیرند البته هنوز حضور خداداد روی نیمکت سیاه جامگان قطعی نشده است اما بدون شک تفکرات او در برابر تفکرات برانکو می تواند رقابتی جالب را به وجود بیاورد.

حاشیه:

* خداداد عزیزی پس از شکست تیمش مقابل پیکان اعتراضات زیادی را علیه کمیته داوران انجام داد همین مساله باعث شد او دو جلسه از همراهی تیمش محروم شود. در بازی مقابل ماشین سازی خبری از خداداد روی نیمکت سیاه جامگان نبود اما مسوولان این باشگاه برای جلسه دوم محرومیتش درخواست تعلیق داده اند که هنوز جوابی به آن داده نشده است.

* علیرضا بیرانوند دروازه بان مصدوم پرسپولیس برای اولین بار بعد از چند هفته در لیست 19 نفره برانکو حضور دارد و این احتمال می رود که او پس از مدت ها درون دروازه تیمش قرار بگیرد.

* احمد نوراللهی و امید عالیشاه دو بازیکن تیم پرسپولیس قرار است بعد از این بازی پرسپولیس را ترک کنند و به تراکتورسازی بپیوندند. این احتمال وجود دارد که احمد نوراللهی در این بازی برای آخرین بار در ترکیب تیمش قرار بگیرد.

* محمدرضا خانزاده، حمیدرضا علی عسگری، روح الله سیف اللهی ، سیدمیثم حسینی، غلامحسین بادامکی و مرتضی قدیمی پور بازیکنانی هستند که سابقه حضور در پرسپولیس را دارند و در صورت صلاحدید کادر فنی می توانند مقابل تیم پیشین خود به میدان بروند. 

* عباس عسگری مهاجم تیم سیاه جامگان به دلیل اخراج در بازی برابر ماشین سازی مهم ترین غایب تیمش بود.

* محمدامین آرام طبع دیگر دروازه بان پرسپولیس است که بعد از این بازی از جمع سرخپوشان تهرانی جدا خواهد شد و به تیم دیگری خواهد پیوست.

عددبازی:

* پرسپولیس و سیاه جامگان تاکنون دو بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفتند که حاصل هر دو مسابقه پیروزی تیم تهرانی بوده است. شاگردان برانکو فصل گذشته با نتایج 2بریک و 3بر2 حریف مشهدی را از پیش رو برداشتند.

* خداداد عزیزی از زمانی که هدایت سیاه جامگان را برعهده گرفته به یک پیروزی، یک باخت و 2 تساوی دست پیدا کرده است.

* تیم برانکوایوانکوویچ بعد از 16 هفته در مقابل ذوب آهن در لیگ برتر شکست خورد و  حالا آنها به دنبال این هستند تا دوباره روند شکست ناپذیری خود را آغاز کنند.

* سیاه جامگان در این فصل مقابل تیم های تهرانی سه باخت و یک تساوی داشته است و هنوز مقابل پایتخت نشینان به برتری نرسیده اند.

* پرسپولیس در تقابل با دیگر تیم مشهدی موفق شدند به پیروزی برسند. سرخپوشان تهرانی در هفته سیزدهم و در مشهد با نتیجه 2بریک پدیده را مغلوب کردند.

* تنها پیروزی خارج از خانه سیاه جامگان در این فصل مقابل گسترش فولاد بوده است و پرسپولیس هم تاکنون باخت داخل خانه ای را تجربه نکرده است.

ستاره:

در روزی که پرسپولیس به شدت به پیروزی احتیاج دارد امید اصلی آنها برای گلزنی در روزهایی که مهدی طارمی روی اوج نیست وحید امیری خواهد بود. فرشته نجات برانکو در هفته های اخیر باز هم باید دست به کار شود و مانند بازی با دیگر تیم مشهدی یعنی پدیده، دروازه سیاه جامگان را هم باز کند تا سرخپوشان فاتح نیم فصل لیگ برتر ایران شوند.

غلامحسین بادامکی وزنه سیاه جامگان مقابل پرسپولیس خواهند بود. بازیکن اسبق سرخپوشان تهرانی که بازوبند کاپیتانی سیاه جامگان را بر بازو بسته است باید به جوان های تیمش کمک کند تا مقابل پرسپولیس مقاومت داشته باشند.