جادوی "عادات" تجویزی پروفسور/ این پرسپولیس با شخصیت!

جادوی "عادات" تجویزی پروفسور/ این پرسپولیس با شخصیت!

مراقب عادتت باش که شخصیتت می شود؛ این رمز موفقیت پرسپولیس برانکو است؛ تیمی که عادت کرده نبازد، عادت کرده گل نخورد و عادت کرده صدرنشین باشد.

به گزارش کاپ، پرسپولیس امروز موفق شد در ورزشگاه ثامن با گل دقیقه 92 وحید امیری سه امتیاز شیرین تر از عسل را دشت کند وبا صدرنشینی به پایتخت برگردد. تیم برانکو بعد از کمتر از یک روز دوباره رده نخست جدول را از تراکتور قلعه نویی پس گرفت. به راستی چه کسی فکرش را می کرد؛ پرسپولیسی که تا همین دو سال پیش تقریبا رو به نابودی قدم برمی داشت و به یک تیم متوسط تبدیل شده بود به مرور زمان و طی این یک سال و نه ماه اینگونه متحول شود و روز به روز بهتر شود؟

یک جمله معروف است که می گوید "مراقب عادتت باش که شخصیتت می شود". شاید مقصود از گفتن این جمله، اشاره به عادت های نه چندان مثبت است اما اگر بخواهیم با عینک خوش بینی و "پاد فراستی" به این جمله نگاه کنیم متوجه می شویم این جمله برای عادات خوب هم توصیف شدنی و به کار بردنی است. برای پیدا کردن مصداقش نیاز نیست راه دوری برویم یا گوگل کنیم. نه. هیچ کدام. فقط کافیست بازی امروز پرسپولیس برانکو را دیده باشید.

پروفسور وقتی که 17 فروردین 94 رسما سکان دار نیمکت سرخ ها شد دستگیرش شد با یک تیم بیمار و شهری تقریبا ویرانه با ساکنین بی روحیه طرف است که عادت کرده اند ببازند و نبرند و گل بخورند و شعار بشنوند. او از همان روز نخست سعی کرد "عادت" های پرسپولیس را عوض کند. به مرور زمان. اگر یادتان باشد تیم او ابتدای کاراصلا خوب نبود. کمی بعد تر با اینکه خوب کار می کردند اما نتیجه نمی گرفتند. تیم برانکومدام گل می خورد؛ آن هم به بدترین شکلها. کم کم شرایط بهتر شد. عادت کرد که خوب بازی کند. عادت کرد که تا آخرین لحظه بجنگد. عادت کرد تماشاگر را همراه خودش بیاورد و در کنار خودش داشته باشد. این عادات خوب پرسپولیس را خیلی به جلو حرکت داد. آنها از ته جدول تا رده دوم پیش و حتی صدرنشینی پیش رفتند.  تیم جان گرفت، شهر از ویرانگی و از حالت رو به زوال، نجات پیدا کرد. مردم شهر امیدوار شدند. کودک نوپایی در حال شکل گرفتن بود. اما این عادت ها برای قهرمانی کافی نبود. سرخ ها در دو سه ایستگاه پایانی قافله را به استقلال خوزستان باختند.

فصل جدید در راه بود. پروفسور در فکر تزریق کردن عادات جدید بود. عاداتی که بتواند پرسپولیس را بعد از قریب به یک دهه به قهرمانی لیگ برساند. لیگ شروع شد. پرسپولیس گل نخورد. منطقی شد. نباخت. نباخت و نباخت. برانکو به مردم شهرش یاد داده نبازند؛ حتی در بدترین روز. حتی در روزی که چندان خوب نیستند یا حریفشان مثل بازی امروز چغر است.  اگر توجه داشته باشید سرخپوشان مقابل پدیده زیاد روی فرم نبودند. مسلمان بدنش خالی کرد؛ سید جلال استحکام همیشگی را نداشت؛ تیم بعد از سه بازی گل خورد اما عادت نباختن، به دایره واژگان بازیکنان اضافه شده است.  برانکو حالا می خواهد به بازیکنانش "عادت در صدر ماندن" را هم یاد بدهد. به خاطر همین است که شاگردان او طاقت 24 ساعت دوری از رده اول را هم ندارند.

حالا می توان به راحتی گفت پرسپولیس برانکو مثل یک جوان خوشتیپ، باشخصیت است و وقت خوشبخت شدنش از راه رسیده است. باید آستین ها را برای این جوان بالا زد. باید به او احترام گذاشت. رقبا هم باید بدانند؛ عادت بعدی که برانکو در صدد است به شاگردانش یاد بدهد؛ عادت تکرار قهرمانی است. پس باید سریع به خودشان بیاییند و به جای دلخوش کردن به گاف بازیکنان حریف، مشکلاتشان را پردازش کنند! 

/نوید استادرحیمی/