اوون: سوارز بهترین مهاجم دنیاست

اوون: سوارز بهترین مهاجم دنیاست

وبسایت رسمی برنامه نود – مایکل اوون ، بازیکن اسبق تیم ملی انگلیس که سابقه بردن توپ طلا در سال 2001 را دارد در مصاحبه با فرانس فوتبال گفت که سوارز لیاقت بردن توپ طلا را دارد هر چند که تصور می کند رونالدو جایزه را ببرد.

اوون که پیش از پیوستن به رئال مادرید توپ طلا را برده  در مصاحبه با نشریه فرانسوی گفت:

اگر قرار باشد که یک مهاجم را انتخاب کنم مسلما تنها فردی که در لیست من حضور خواهد داشت لوئیز سوارز است. من بازیکنان متفاوتی را دوست دارم اما مهاجمان را ترجیح می دهم و سوارز همه چیز دارد. او بهترین بازیکن دنیا در پست خودش است و لیاقت کسب هر گونه جایزه ای را دارد.سوارز بی نظیر است. اگر من مسئول خرید بازیکن برای یک تیم بودم همیشه سوارز را در صدر لیست خریدهایم در خط حمله قرار می دادم. تمام توانایی های لازم به عنوان یک مهاجم را دارد. هیچ مهاجمی در فوتبال دنیا در حال حاضر بهتر از او نیست البته تصور می کنم که رونالدو توپ طلای 2016 را ببرد.

مهاجم اسبق تیم ملی انگلیس در مورد خاطره خود از دریافت توپ طلا هم صحبت کرد:

اگر درست در یاد داشته باشم شرایط اعلام انتخاب شدنم به من عادی نبود. هولیه در حال ریکاوری از مشکلات قلبش در ماه اکتبر بود. دستیارش فیل تامپسون دقایقی قبل از بازی مقابل رم در لیگ قهرمانان اروپا به من گفت که مربی می خواهد به صورت تلفنی با من صحبت کنم. من کمی نگران بودم و با خود گفتم که چند دقیقه قبل از بازی ژرار چه حرفی می خواهد به من بزند. اما گوشی را برداشتم و او به من گفت:" مایکل می خواهم حرفی به تو بزنم. کاری که به تو کمک می کند که امشب بهتر بازی کنی اما به یک شرط: این حرف را به هیچ کس نزنی، هیچ  کس." من به او قول دادم که همین کار را انجام بدهم. هولیه در ادامه گفت:"جایزه بهترین بازیکن سال اروپا یعنی توپ طلا را برده ای. مبارکت باشد." واقعا برایم عجیب بود. فوق العاده بود. خیلی دوست داشتم که به زمین بروم و فریاد بزنم که توپ طلا را برده ام اما خودم را کنترل کردم چرا که به هولیه قول داده بودم.  حس واقعا عجیبی داشتم.

1140