پیش بازی پاریسن ژرمن-آرسنال؛ وقتی که آقای پروفسور به وطن باز می گردد

پیش بازی پاریسن ژرمن-آرسنال؛ وقتی که آقای پروفسور به وطن باز می گردد

وبسایت رسمی برنامه نود - شب نخست مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیدار هم زمان برگزار خواهد شد که در یکی از این بازی ها، تیم پاریسن ژرمن در ورزشگاه پارک دو پرنس میزبان آرسنال است.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه تیم های پاریسن ژرمن و آرسنال ساعت 23.15 دقیقه سه شنبه شب 13 سپتامبر 2016 در ورزشگاه پارک دو پرنس شهر پاریس برگزار می شود. این دوره، پنجمین حضور پیاپی پاریسن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا و نهمین حضور این تیم در تاریخ این مسابقات است. آرسنال نیز حضور خویش در نوزدهمین فصل متوالی لیگ قهرمانان اروپا را جشن می گیرد. توپچی ها پس از رئال مادرید که 20 حضور متوالی در این مسابقات داشته اند، در رده دوم تیم های پر حضور این تورنمنت قرار گرفته اند. قهرمان کنونی فوتبال فرانسه طی هر 4 فصل اخیر مسابقات لیگ قهرمانان، در مرحله یک چهارم نهایی حذف شده و حتی همین مسئله باعث برکناری لورن بلان سرمربی فصل پیش این تیم علیرغم درو کردن جام های داخلی گردید. آرسنال نیز طی 13 فصل اخیر، از مرحله گروهی صعود کرده ولی در 6 فصل اخیر، در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است. آخرین حضور آرسنال در فینال لیگ قهرمانان اروپا با شکست 2-0 به بارسلونا در سال 2006 خاتمه یافت. این بازی در چارچوب گروه A مسابقات لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود در حالی که تیم های لودوگورتس بلغارستان و بازل سوئیس نیز در این گروه حضور دارند.

نکات آماری بازی:

آخرین تقابل رسمی تیم های آرسنال و پاریس ژرمن به مرحله نیمه نهایی جام برندگان اروپا در فصل 94-1993 مربوط می شود که در مجموع دو بازی رفت و برگشت با برتری 2-1 آرسنال به پایان رسید. پاریسن ژرمن تنها در یکی از 39 مسابقه اروپایی پیشین شکست خورده که آن تک باخت نیز در بازی مقابل بارسلونا در آوریل 2015 بود. آرسنال طی 12 بازی اخیر خارج از خانه مقابل تیم های فرانسوی، بدون شکست مانده که شاید ارتباطی با شناخت بیشتر آرسن ونگر از تیم های هم وطن خویش داشته باشد.

از طرف دیگر، پاریسن ژرمن نیز آمار خوبی را مقابل تیم های انگلیسی در ورزشگاه پارک دو پرنس به ثبت رسانده است. پاریسی ها طی 7 بازی مقابل انگلیسی ها، فقط یک بار در سال 2004 باخته اند. (شکست 3-0 به چلسی در پارک دو پرنس)

بهترین نتیجه پاریسن ژرمن در این مسابقات، حضور در مرحله نیمه نهایی فصل 95-1994 بود هرچند که نتوانستند از سد میلان عبور کنند و به بازی فینال برسند. پاریسی ها طی 4 فصل اخیر از 24 بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به 17 برد دست یافتند. آنها فصل گذشته را فقط با یک گل خورده در مرحله گروهی به پایان رساندند.

پیتر چک دروازه بان کنونی آرسنال، سومین تعداد کلین شیت را در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسانده است. (47 کلین شیت) او پس از ایکر کاسیاس با 51 و ادوین فان درسار با 50 کلین شیت، در رده سوم قرار دارد. همچنین الکسیس سانچز با 3 گل زده و 5 پاس گل طی 13 بازی اخیر آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا، مؤثرترین بازیکن توپچی ها محسوب می شود.

اونای امری سرمربی پاریسن ژرمن در فصل جدید، کارنامه چندان درخشانی در لیگ قهرمانان اروپا نداشته است. این مربی طی 4 حضور در این تورنمنت، فقط یک بار موفق به بالا بردن تیمش از مرحله گروهی شده به فصل 11-2010 با تیم والنسیا باز می گردد. همچنین تیم های تحت هدایت اونای امری، از 12 بازی گذشته لیگ قهرمانان اروپا، 9 بار باخته اند و فقط 3 پیروزی در کارنامه آنها مشاهده می شود. آرسن ونگر بر عکس اونای امری، تجربه زیادی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. او 176 بار به عنوان مربی در این تورنمنت روی نیمکت نشسته که فقط کمتر از تعداد حضور الکس فرگوسن در لیگ قهرمانان است. جالب اینکه ونگر هرگز به عنوان مربی آرسنال با پاریسن ژرمن رو به رو نشده و آخرین تقابل وی با باشگاه پایتخت فرانسه به آگوست سال 1994 باز می گردد که ونگر سرمربی موناکو بود.

وضعیت مصدوم های دو تیم:

لایوین کورزاوا و مکسوِل دو مدافع پاریسن ژرمن به علت مصدومیت از شانس کمی برای حضور در زمین برخوردار هستند. همچنین احتمال می رود که انخل دی ماریا و ادینسون کاوانی نیز به ترکیب اصلی پاریسن ژرمن برگردند.

به جز 5 مصدوم قدیمی، احتمال حضور لورن کوشیلنی مدافع فرانسوی آرسنال در این بازی به علت مصدومیت در مسابقه پیشین، در هاله ای از ابهام قرار دارد. احتمال حضور گرانیت شاکا، محمد الننی، الکسیس سانچز و اولیویه ژیرو در ترکیب اصلی توپچی ها بسیار بالا است.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

پیش بینی نتیجه بازی از از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464