پیش بازی آرسنال - پاریسن ژرمن؛ نبردی برای صدرنشینی

پیش بازی آرسنال - پاریسن ژرمن؛ نبردی برای صدرنشینی

وبسایت رسمی برنامه نود - مسابقه حساس تیم های آرسنال و پاریسن ژرمن در هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی توپچی ها برگزار خواهد شد.

به گزارش وبسایت نود، آرسنال در چارچوب هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و از گروه A این مسابقات میزبان پاریسن ژرمن در ورزشگاه امارات شهر لندن است. این بازی ساعت 23.15 چهارشنبه 3 آذر 1395 به قضاوت دکتر فلیکس بریش آلمانی برگزار خواهد شد. هر دو تیم 10 امتیازی بوده و صعود خود را از هم اکنون قطعی کرده اند ولی اهمیت بازی در تلاش هر دو تیم برای کسب عنوان صدرنشینی گروه است زیرا به طور معمول تیم های صدرنشین در مرحله بعدی به قرعه راحت تری برخورد می کنند. بازی رفت این دو تیم با تساوی 1-1 به پایان رسید ولی هر دو تیم پس از آن تساوی، به 3 برد پیاپی در لیگ قهرمانان دست یافتند. اگر این بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد، آن گاه تفاضل گل تعیین کننده است که از این حیث، آرسنال برتری خوبی مقابل پاریسن ژرمن دارد.

نکات آماری بازی:

این دو تیم تاکنون 3 بار در مسابقات اروپایی با یکدیگر رو به رو شده اند که پاریسن ژرمن تاکنون مقابل این حریف انگلیسی پیروز نشده است. آخرین حضور پاریسن ژرمن در زمین آرسنال به تقابل این دو تیم در مرحله نیمه هایی جام برندگان جام اروپا در فصل 94-1993 مربوط می شود که با پیروزی 1-0 آرسنال به پایان رسید. این بازی، تنها برد آرسنال مقابل پاریسن ژرمن در بازی های رسمی است.

تعداد باخت های خانگی آرسنال مقابل تیم های فرانسوی در لیگ قهرمانان بیشتر از تعداد بردهای توپچی ها است. پاریسن ژرمن نیز در 8 سفر به انگلیس در چارچوب مسابقات اروپایی فقط یک بار پیروز شده که از قضا مربوط به آخرین سفر آنها به جزیره در می 2016 مربوط می شود. پاریسی ها در این بازی توانستند 2-1 از سد چلسی در استمفورد بریج عبور کنند.

پاریسن ژرمن در 9 سفر اخیر به انگلیس در مسابقات اروپایی، هرگز موفق به ثبت کلین شیت نشده است. طی 11 بازی اخیر بیرون خانه پاریسن ژرمن، فقط یک بازی به تساوی انجامید.

آرسنال در دو بازی خانگی قبلی در فصل جاری لیگ قهرمانان، دو برد به دست آورده، 8 گل زده و حتی یک گل هم دریافت نکرده است. آخرین بار که توپچی ها هر 3 بازی خانگی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با برد به پایان رسانده اند، مربوط به فصل 11-2010 می شود. پاریسن ژرمن از فصل 95-1994 تاکنون، نتوانسته هر 3 بازی بیرون خانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با پیروزی به پایان برساند ولی در صورت شکست آرسنال در ورزشگاه امارات، به این مهم نائل خواهد شد.

آرسنال در این فصل برای چهاردهمین بار متوالی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کرد هر چند که توپچی ها در 6 فصل گذشته، همواره در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده اند.

کلیه گل های خورده آرسنال در فصل جاری لیگ قهرمانان در 15 دقیقه نخست بازی ها بوده است!

پاریسن ژرمن طی 9 بازی رسمی اخیر شکست نخورده و 8 برد را به دست آورده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

متیو دبوشی، پر مرتساکر، دنی ولبک، لوکاس پرز، چوبا آکپوم و هکتور بیرین در فهرست مصدومین باشگاه آرسنال قرار دارند. احتمالاً گرانیت ژاکا در خط هافبک به عنوان زوج فرانسوا کوکلین به میدان می رود و داوید اوسپینا درون دروازه قرار می گیرد. اولیویه ژیرو که باز هم به عنوان تعویض طلایی آرسن ونگر موفق به گلزنی مقابل منچستر یونایتد شد، این بار از بخت زیادی برای حضور در ترکیب اصلی برخوردار است ولی حضور تئو وولکات و آرون رمزی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

آدرین رابیو به علت مصدومیت این بازی را از دست داد و حضور آنخل دی ماریا، لایوین کورزاوا، آلفونس آرئولا و خاویر پاستوره در هاله ای از ابهام قرار دارد هر چند که دی ماریا به لندن سفر کرد. شاید خسه و کوین تراپ در ترکیب اصلی یاران اونای امری قرار بگیرند. یکی از مسائل حاشیه ای پیرامون این بازی، عدم صدور روادید برای سرژ اوریه بازیکن ساحل عاجی پاریسن ژرمن توسط وزارت خارجه بریتانیا به علت درگیری وی با پلیس این کشور و محکومیت دو ماهه این بازیکن بود.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464