طعنه شیطنت آمیز یورگن کلوپ نسبت به تاکتیک های ونگر

طعنه شیطنت آمیز یورگن کلوپ نسبت به تاکتیک های ونگر

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی قرمزپوشان لیورپول در فاصله چند روز تا آغاز فصل جدید رقابت های لیگ برتر انگلیس، در مورد نخستین حریف این فصل لیورپول با لحنی کنایه آمیز گفت: تاکتیک اصلی و کلیدی حریف، روی آوردن به بازی مستقیم است.

به گزارش وب سایت نود، تا چند روز دیگر و با شروع رقابت های فصل جدید فوتبال انگلیس، بار شور و هیجان فوتبال در انگلیس، و به تدریج در تمام قاره سبز، به اوج خواهد رسید و هواداران آخر هفته های فوتبالی را سپری خواهند کرد. آنچه که در این میان بر حساسیت رقابت بین تیم های مختلف خواهد افزود، انتقادات و اظهار نظرهای بازیکنان و مربیان بر علیه یکدیگر است.

لیورپول روز یکشنبه در نخستین دیدار فصل جدید لیگ برتر انگلیس باید به مصاف آرسنال برود. اغلب فوتبال دوستان تیم های آرسن ونگر را با ویژگی پاسکاری های کوتاه و ارسال پاس های نفوذی به خاطر دارند و سرمربی کهنه کار آرسنال اغلب از چنین سیستمی در تیم های خود بهره برده است. اما یورگن کلوپ سرمربی لیورپول نظری خلاف این ادعا را دارد و معتقد است که آرسنال در فصل جدید فوتبال به مراتب ساده تری را بازی خواهند کرد. کلوپ در کنفرانس خبری که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به دیدار فصل 16-2015 دو تیم که به تساوی 3 بر 3 رسید، گفت: ”به نظرم هر کسی که آن بازی را تماشا کرده به خوبی می تواند به تفاوت سیستم بازی آرسنال در آن دیدار و سایر بازی های این تیم پی ببرد. اما طی چند فصل اخیر آرسنال بیشتر به بازی مستقیم روی آورده. آنها را فقط می توان بازیکنان خوبی دانست اما در قالب یک تیم نمی توانند از قابلیت های بازیکنان زبده خود بهره مند شوند. بدون شک آنها می خواهند با همین شیوه به پیروزی برسند.

سرمربی آلمانی لیورپول در ادامه گفت: ”ارسال توپ های بلند برای بازیکن هدف، سلاح اصلی این تیم است. در آخرین دیداری که با این تیم بازی کردیم، توپ های بلند بسیار زیادی را ارسال کردند و هدف تمامی ارسال های آنها الیویر ژیرو بود. هدف بعدی پاس های بازیکنان آرسنال، مسعود اوزیل بود که در آن روز تیم ما را بسیار به دردسر انداخت.“

یورگن کلوپ در پایان گفت: ”با این سبک بازی به خوبی آشنایی داریم، زیرا تیم های بسیار زیادی در برابر ما با همین سیستم بازی کرده اند زیرا با این سیستم بهتر می توانند بازی دفاعی ارائه دهند.

مهم نیست که تیم حریف و به ویژه آرسنال با چه سیستمی بازی می کند، بلکه مسئله مهمتر اینست که سیستم خود را چگونه پیاده کرده و بازی می کنند زیرا آنها بازیکنان بسیار باکیفیتی مثل ژیرو و اوزیل را دارند که در چنین سیستمی بسیار عالی کار می کنند.

2081