رکورد عجیب باشگاه دانمارکی: حذف از اروپا با تفاضل گل مثبت 10

رکورد عجیب باشگاه دانمارکی: حذف از اروپا با تفاضل گل مثبت 10

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه دانمارکی نوردشیلند با نحوه حذف خود از لیگ کنفرانس اروپا، رکورد جالبی را به ثبت رساند.

به گزارش فوتبالی، تیم یوهان تورپ در حالی روز پنجشنبه از لیگ کنفرانس اروپا حذف شد که با شکست یک بر صفر مقابل لودوگورتس بلغارستان از صعود به مرحله بعدی بازماند. گل یاکوب پیوتروفسکی در دقیقه 79 باعث شد تا لودگورتس به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود و کنار تیم هایی نظیر استون ویلا، فیورنتینا، دیناموزاگرب و فنرباغچه قرار بگیرد. 

نوردشیلند در شش بازی مرحله گروهی هفده گل زده بود و تفاضل گل مثبت 10 را داشت. در حقیقت در تاریخ چمپیونزلیگ، جام یوفا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس هرگز نشده بود که باشگاهی در مرحله گروهی به چنین تفاضل گل خوبی برسد و صعود نکند و حالا باشگاه دانمارکی با یک بدشانسی بزرگ مواجه شده است. 

تیم تورپ میانگین 2.84 گل در هر بازی را داشت و از نظر گل خورده هم میانگین 1.17 گل در هر بازی را ثبت کرد. آنها در این فصل میانگین 53.5 درصد تملک توپ را در هر بازی به ثبت رسانده بودند و سه برد شامل پیروزی های هفت بر یک مقابل لودوگورتس و برد شش بر یک مقابل فنرباغچه را به ثبت رساندند و در شش بازی 10 امتیاز کسب کردند اما از صعود به مرحله حذفی باز ماندند تا آمار خوبشان بی نتیجه بماند.  تیم دانمارکی در مرحله گروهی نتایج خوبی کسب کرد اما بدشانس بودند که رقبایش بهتر از آنها امتیاز گرفتند!

4125