گزارش ویژه/ بررسی میزان شانس تراکتور برای حضور در لیگ نخبگان آسیا

گزارش ویژه/ بررسی میزان شانس تراکتور برای حضور در لیگ نخبگان آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- تراکتور می‌تواند در یک صورت سهمیه لیگ نخبگان آسیا را کسب کند.

به گزارش فوتبالی، سهمیه لیگ نخبگان امسال به صورت مستقیم به تیم های اول و دوم لیگ برتر و سهمیه بازی پلی آف هم به تیم قهرمان جام حذفی خواهد رسید و قهرمان جام حذفی در صورت پیروزی در پلی آف به لیگ نخبگان آسیا صعود می کند و در صورت اینکه در بازی پلی آف بازنده باشد، به رقابتهای سطح دوم فوتبال آسیا خواهد رفت.

باتوجه به اینکه تراکتور نمی تواند در رده های اول یا دوم لیگ برتر قرار بگیرد و این تیم با قبول شکست در جام حذفی مقابل مس رفسنجان طبیعتاً نمی تواند قهرمان این جام هم بشود، در حال حاضر شانس حضور در لیگ نخبگان را از دست داده است و فقط در صورت قرارگیری در رده سوم جدول راهی سطح دوم آسیا می شود اما در صورت قهرمانی سپاهان در جام حذفی، و چهارم ماندن تراکتور، تی تی ها می توانند به رقابتهای سطح دوم آسیایی برسند.

با این وجود اطلاعیه دیروز فدراسیون فوتبال مبنی بر کسب مجوز حرفه ای برای شرکت در بازی های آسیایی باعث شده تا تراکتور دوباره شانس حضور در لیگ نخبگان را داشته باشد. با توجه به اینکه تیم مس رفسنجان نتوانسته مجوز حرفه ای به دست بیاورد، درصورت اینکه این تیم قهرمان جام حذفی شود، شاگردان حمید مطهری می توانند با کسب رتبه سوم جدول به پلی آف لیگ نخبگان بروند.

باید هدف تراکتور در سه بازی آتی تلاش حداکثری برای کسب امتیازات کامل در کنار نگاه به لغزش سپاهان برای کسب رده سوم جدول باشد و از طرف دیگر شاگردان محرم نویدکیا قهرمان جام حذفی شوند تا تراکتوری‌ها بتوانند به پلی آف لیگ نخبگان برسند و در غیر این صورت راهی رقابتهای سطح دوم آسیا خواهند شد.

1997