بیانیه خبری یا فرار از عواقب شکست احتمالی مقابل النصر؛ مسئولیت فنی با سهراب است!

بیانیه خبری یا فرار از عواقب شکست احتمالی مقابل النصر؛ مسئولیت فنی با سهراب است!

پایگاه خبری فوتبالی- در بازی با النصر عربستان سهراب بختیاری‌زاده استقلال را هدایت خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، بعد از شکست 3 بر صفر استقلال در مقابل ذوب آهن باشگاه استقلال پیتسو موسیمانه را به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کرد. در مسابقه با ذوب آهن و قبل از آن مسابقه با هوادار سهراب بختیاری‌زاده که به عنوان سرمربی موقت معرفی شده بود روی نیمکت استقلال نشسته بود.

بعد از شکست سنگین مقابل ذوب آهن و با کیفیت نه چندان مطلوبی که هواداران استقلال از تیم‌شان دیده بودند فکر می‌کردند موسیمانه قرار است از بازی بعدی روی نیمکت استقلال بنشیند و تیمش را هدایت کند.

بازی بعدی استقلال از قضا بازی ویژه‌ای است که هواداران استقلال از مدت‌ها پیش منتظرش بودند. استقلال روز سه‌شنبه در ورزشگاه رشید دبی و در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا میزبان تیم پرستاره النصر عربستان است.

اما باشگاه استقلال در آخرین ساعت روز گذشته بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که در بازی با النصر مسئولیت فنی تیم بر عهده سهراب بختیاری‌زاده است. در این بیانیه آمده است: «بر اساس توافق صورت گرفته با سرمربی جدید، قرار است مسئولیت فنی این بازی همچنان در اختیار آقای سهراب بختیاری‌زاده و کادر فعلی تیم فوتبال استقلال باشد و پس از پایان بازی، کادر فنی جدید به همراه بازیکنان و سایر اعضای کادر فنی به تهران بازخواهند گشت تا فعالیت رسمی خود را با استقلال در تهران آغاز کنند.»

به این ترتیب در بازی دشوار و حساس مقابل النصر هدایت استقلال بر عهده سهراب است و موسیمانه این بازی را تماشا می‌کند و بعد از این بازی کارش در استقلال رسما شروع خواهد شد.

واقعیت این است که حتی اگر جواد نکونام یا موسیمانه هم در این بازی روی نیمکت استقلال می‌نشستند این تیم کار بسیار دشواری مقابل کریستیانو و رونالدو و همبازیانش داشت. حالا و بر حسب اتفاقاتی که پیش آمده این فرصت برای سهراب بختیاری‌زاده فراهم شده است.

اما نکته این است که سهراب حتی در سطح لیگ برتر ایران هم مربی مجرب و میدان‌دیده‌ای نیست و به همین جهت هواداران استقلال به شدت نگران بازی با النصر هستند و این نگرانی را کتمان هم نمی‌کنند.

در این بین بیانیه باشگاه استقلال هم حس چندان مثبتی به مخاطب نمی‌دهد. این طور به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه استقلال با علم به بازیِ دشواری که استقلال در مقابل النصر در پیش دارد سعی کرده‌اند با محول کردن مسئولیت این مسابقه به سهراب، خودشان را کنار بکشند و در شکست احتمالی همه چیز متوجه سهراب باشد!

لحن این بیانیه طوری است که خواننده اصلا حس نمی‌کند باشگاه در حال حمایت از سهراب است و این رفتار بسیار عجیب به نظر می‌رسد. به هر حال سهراب – خوب یا بد – انتخاب باشگاه استقلال برای دوران گذار از جواد نکونام و شروع کار با سرمربی خارجی بوده است. حداقل می‌شد در این بیانیه یک جمله هم در حمایت از سهراب نوشته می‌شد.

حالا سهراب بعد از تجربه یک برد و یک شکست در بازی مقابل تیم‌های هوادار و ذوب آهن پا به ویژه‌ترین و دشوارترین مسابقه عمرش می‌گذارد؛ آن هم در حالی که هیچ حمایتی از سوی مدیران باشگاه احساس نمی‌کند.

1359