گزارش ویژه/ ماجرای موسیمانه و استقلال فیک بود؛ سرمربی آفریقایی اصلا گزینه نبود!

گزارش ویژه/ ماجرای موسیمانه و استقلال فیک بود؛ سرمربی آفریقایی اصلا گزینه نبود!

پایگاه خبری فوتبالی- پروژه انتخاب سرمربی خارجی برای استقلال به شدت پیچیده شده است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه استقلال بعد از دو شکست تلخ مقابل پرسپولیس در دربی تهران و السد قطر در لیگ نخبگان آسیا تصمیم به قطع همکاری با جواد نکونام گرفت. بعد از این اتفاق باشگاه استقلال اعلام کرد به دنبال استخدام یک سرمربی خوب و کارنامه‌دار خارجی است اما تا زمان انتخاب این مربی، سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت بالای سر تیم خواهد بود.

از آن روز به بعد از مربیان زیادی به عنوان گزینه‌های باشگاه استقلال برای جانشینی نکونام اسم برده شد. در این میان چند نام عجیب و غریب هم دیده می‌شد. مثلا لائورنتیو رگکامف رومانیایی و آخرین نفر یک سرمربی آفریقایی به نام پیتسو موسیمانه.

ماجرای موسیمانه بسیار عجیب بود. مشخص نشد نام او چگونه و توسط چه کسی به عنوان گزینه سرمربیگری استقلال مطرح شد. موسیمانه که در سال 2016 عنوان بهترین مربی سال قاره آفریقا را به دست آورده بود، در سال ۲۰۲۱ به همراه کارلوس کی‌روش نامزد کسب عنوان بهترین مربی قاره آفریقا بود. او علاوه بر هدایت تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی، در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی مصر، سرمربی باشگاه الاهلی مصر بود و با این تیم قهرمان جام باشگاه‌های آفریقا هم شد.

برخی از رسانه‌ها و البته چند کانال در فضای مجازی ادعا کردند که مذاکرات با این سرمربی اهل آفریقای جنوبی بسیار خوب و موفق پیش رفته است و دو طرف به توافق نزدیک هستند و حتی امروز یکی از رسانه‌ها مدعی شد که این مربی با ارسال ایمیلی به باشگاه استقلال، پیشنهاد این باشگاه را رد کرده اما این خبرها کذب بود و واقعیت نداشت.

حقیقت این است که پیتسو موسیمانه اصلا گزینه باشگاه استقلال نبوده است و باشگاه هیچ مذاکره‌ای با این سرمربی یا ایجنتش انجام نداده است. مطرح شدن نام او یک شیطنت رسانه‌ای از سوی برخی دلال‌ها و رسانه‌های مرتبط با این دلال‌ها بوده است و حتی هیچ ایمیلی هم به باشگاه استقلال نفرستاده است.

موسیمانه شاید مربی بدی نباشد اما باشگاه استقلال اصلا با او وارد مذاکره نشده بود اما برخی رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی برای دیده شدن و کلیک گرفتن شایعه مذاکره و توافق با او مطرح کردند. کلا ماجرای استقلال و سرمربی اهل آفریقای جنوبی، فیک بود و سرمربی سیه چرده، اصلا گزینه استقلالی ها نبود.

1359