نمایش درخشان عزت‌اللهی؛ بازگشت به تنظیمات کارخانه

نمایش درخشان عزت‌اللهی؛ بازگشت به تنظیمات کارخانه

پایگاه خبری فوتبالی- یک گل برتری در دقیقه 96 می‎‌توانست مزد بازی خوب عزت‌اللهی مقابل ازبکستان باشد اما یوسوپوف روز بهتری از شماره 6 ایران داشت.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در سومین بازی مقدماتی جام جهانی، خانه ازبکستان را بدون گل خورده و با امتیاز ترک کرد. اخراج حردانی در این بازی، باعث شد تیم ملی حدود 30 دقیقه را با 10 نفر سپری کند.

نگاهی به آنچه برابر ازبکستان در تاشکند رقم زدیم، خبر مهمی برای تیم ملی دارد: بازگشت شماره 6 به تنطیمات کارخانه و ارایه نمایشی که از سعید عزت اللهی انتظار می رفت.

عزت اللهی برابر قرقیزستان و امارات، با خودِ واقعی اش فاصله داشت. او به تازگی، مصدومیت را پشت سر گذاشته بود و در اوج دوران آمادگی نبود بنابراین هم کمتر بازی کرد (برابر قرقیزستان دقیقه 66 به زمین رفت و برابر امارات، دقیقه 76 از زمین خارج شد) و هم نتوانست خودش نشان بدهد اما قصه بازی با ازبکستان فرق داشت. عزت اللهی در مرکز زمین، اجازه کوچکترین خودنمایی به هافبک های حریف نداد و زیر پرس شدید او بود که ماشاریپوف به سمت چپ متمایل شد و از فضای ویژه پشت محوطه جریمه دور و خارج شد.

شماره 6 در این بازی، 13 بار توپ را از بازیکن حریف گرفت؛ آماری بهتر و بیشتر از هر بازیکن دیگری که در زمین حاضر شد. این یعنی، با عملکرد عزت اللهی، 13 بار مالکیت توپ از ازبکستان گرفته و به سود تیم ملی شد.

یکی از نکات ویژه و برجسته عزت اللهی برابر ازبکستان، تاثیرگذاری اش در حملات بود. در نگاه اول، او در چیدمان تیم ملی بازیکنی است دفاعی بر پایه سیستم 1-3-2-4، عزت اللهی یک هافبک دفاعی در کنار قدوس بود و در تبدیل شدن سیستم به 2-4-4 خطی، او قرار بود عقب تر از قدوس باشد ولی در اصل، این شماره 6 بود که هجوم ها را پایه ریزی کرد. عزت اللهی، 2 پاس کلیدی داد، 2 بار درون محوطه جریمه حریف، توپ را به بازیکن خودی سپرد، 2 ضربه به سمت چارچوب داشت که یکی در دقایق پایانی فقط برابر واکنش یوسوپوف، کم آورد.

4326