گزارش ویژه/ عمر کوتاه آقای جنتلمن در استقلال؛ با آمدن سرمربی خارجی، سهراب رفتنی می‌شود؟

گزارش ویژه/ عمر کوتاه آقای جنتلمن در استقلال؛ با آمدن سرمربی خارجی، سهراب رفتنی می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- ظاهرا سهراب بختیاری زاده همانطور که در ابتدای حضور در استقلال گفته بود قصد ندارد در این تیم بماند.

به گزارش فوتبالی، شکست دو بر صفر استقلال مقابل السد قطر باعث شد کار جواد نکونام در این تیم تمام شود. اتفاقی که با موافقت و استقبال بخش زیادی از هواداران استقلال و البته رضایت مدیران این باشگاه روبرو شد.

خواسته هواداران استقلال استخدام یک سرمربی خوب و رزومه‌دار خارجی بود. از خیلی وقت پیش... اما باشگاه استقلال نتوانست با گزینه‌هایی که نشان کرده و با آنها وارد مذاکره شده بود به توافق برسد.

در نهایت تصمیم بر این شد که یک مربی داخلی موقتا هدایت تیم را بر عهده بگیرد تا باشگاه زمان کافی برای بررسی و انتخاب گزینه مطلوب را داشته باشد. تصمیمی که بر خلاف اکثر تصمیمات مدیران باشگاه در چند ماه اخیر، کمی تا حدودی منطقی به نظر می‌رسید.

اما انتخاب همین مربی موقت هم کلی حرف و حدیث ایجاد کرد. از مجید نامجو مطلق، خسرو حیدری و حتی مهدی پاشازاده به عنوان گزینه‌های انتخاب به عنوان مربی موقت استقلال نام برده می‌شد. اما ناگهان یک نام غیر منتظره مطرح و به عنوان جانشین موقت جواد نکونام معرفی شد: سهراب بختیاری زاده!

مدافع سال‌های دور استقلال به شکلی غیر منتظره کار را در استقلال به دست گرفت. خیلی‌ها از همان ابتدا به این انتخاب خرده گرفتند و گفتند چون سهراب در سال‌های با احمد شهریاری در صبای قم همکاری داشته به واسطه همین رابطه، انتخاب شده است.

از طرفی کارنامه نه چندان موفق او در سرمربیگری، استقلالی‌ها را به شدت نگران کرده بود. اما رویکرد متفاوت او نسبت به کاری که در پیش گرفته بود توجه همه را به خودش جلب کرد. بر خلاف خیلی از پیشکسوتان استقلال که حاضرند برای رسیدن به نیمکت این تیم هر کاری بکنند سهراب همان ابتدا گفت به طور موقت آمده است و قرار نیست سرمربی استقلال شود.

سهراب با همین جمله کوتاه نگرانی هواداران استقلال را کاملا از بین برد. او حتی برای زمانی که سرمربی خارجی استقلال معرفی می‌شود هم سهم‌خواهی نکرد و درباره احتمال همکاری با سرمربی خارجی استقلال گفت: «این بستگی به نظر باشگاه و سرمربی آینده تیم دارد. اگر آنها بخواهند به کارم ادامه خواهم داد وگرنه فعالیتم در استقلال به پایان خواهد رسید.»

اثر سهراب در استقلال خیلی زود مشخص شد. استقلال در نیمه اول بازی با هوادار چنان نمایش دلچسبی داشت که هیچ کس در یک سال و نیم گذشته و شاید هم بیشتر، از این تیم ندیده بود.

 استقلال این بازی را برد اما سهراب در پایان مسابقه باز هم از این نمایش سوءاستفاده نکرد و نظرش را درباره همکاری با استقلال تغییر نداد. این در حالی است که همین حالا بعضی از پیشکسوتان استقلال دارند همه زورشان را می‌زنند که خودشان را به نیمکت این تیم برسانند!

اما باشگاه استقلال دارد به لحظه تصمیم‌گیری و انتخاب سرمربی خارجی‌‌اش نزدیک می‌شود. این یعنی ممکن است تعداد بازی‌هایی که سهراب در آنها به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال می‌نشیند به دو بازی هم نرسد. 

حالا همه منتظر انتخاب سرمربی جدید و روشن شدن وضعیت سهراب هستند. این در حالی است که موضع بخش زیادی از هواداران استقلال نسبت به بختیاری زاده تغییر کرده است و آنها دوست دارند این مربی جنتلمن در کادر فنی بعدی استقلال هم بماند.

اما واقعیت این است که سهراب خودش تمایل زیادی ندارد در استقلال بماند. جدایی محتمل احمد شهریاری از استقلال هم شانس باقی ماندن بختیاری زاده را در استقلال کمتر می‌کند. برای همین بعید است او در چنین وضعیتی در استقلال به کارش ادامه بدهد.

البته نمی‌شود کتمان کرد که او هم مثل هر استقلالیِ دیگری دوست دارد سرمربی این تیم باشد اما تفاوت او با خیلی‌ها این است که حاضر نیست به هر قیمتی خودش را به عنوان کمک مربی به نیمکت استقلال سنجاق کند. کاری که پیروز قربانی هم در استقلال دوران استراماچونی نکرد. البته آن زمان استراماچونی، قربانی را نخواست و او هم بی سر و صدا تیم را ترک کرد.

از طرفی برای قضاوت درباره عملکرد سهراب بختیاری زاده در استقلال هم زود است و نمی‌شود عیار او را با یک مسابقه سنجید. به رغم محبوبیتی که او به یکباره در میان هواداران استقلال کسب کرده اما خیلی از آنها هنوز سهراب را گزینه مناسبی برای سرمربیگری استقلال نمی‌دانند. اما به نظر می‌رسد او در سالهای آینده که شاید دور هم باشد و شاید نزدیک سرمربی استقلال خواهد شد.

1359