دلیل چرخش 180 درجه‌ای AFC علیه فوتبال ایران

دلیل چرخش 180 درجه‌ای AFC علیه فوتبال ایران

پایگاه خبری فوتبالی- کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص میزبانی ایران چرخشی 180 درجه‌ای داشته است.

به گزارش فوتبالی، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (سه‌شنبه) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران از لغو بازی ایران و قطر در مشهد خبر داد و خواهان انتخاب کشور بی طرف به‌عنوان میزبان این مسابقه شد.

با نگاه به اتفاقات چند روز گذشته در پرونده میزبانی ایران، مشخص می شود هجمه های رسانه ای علیه ای اف سی افزایش یافته است.

در یکی از این موارد، بدر بالعبید، خبرنگار عربستانی اولین کسی بود که پروژه زمین بی‌طرف را به‌صورت هدفمند کلید زد.

بعد از این اخبار هدفمند فضای مجازی عربستان هم علیه میزبانی ایران شد تا فشارها را باهدف تغییر میزبانی بازی النصر با استقلال در تاریخ یکم آبان در شهر قدس به نتیجه برسانند.

موهان باگان هند بهانه بزرگی را به دست سعودی‌ها داد تا بتوانند با سفرنکردن این تیم هندی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی بحث احتمال انتقال بازی استقلال با النصر به زمین بی‎‌طرف را مطرح کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته حکم بازی تیم هندی مقابل تراکتور را داد تا شوک بزرگی را به سعودی‌ها وارد کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم هندی را به دلیل سفرنکردن به ایران از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2 کاملاً کنار گذاشت که این رای رسانه های سعودی‌ها را به‌شدت ناراحت کرد.

اخبار میزبانی ایران در مسابقات آسیایی و مقدماتی جام جهانی از روز گذشته علیه ایران در کشور عربستان به شکل چشم گیری زیاد شد و به نظر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا را به شدت تحت فشار گذاشته است.

فشار سیستماتیک فضای مجازی عربستانی‌ها، قطری‌ها را وادار کرد تا در این مسیر بروند و از کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی با تیم ملی ایران در زمین بی‌طرف را درخواست کنند.

این اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا کاملاً برخلاف رایی است که روز گذشته علیه باشگاه هندی صادر کرد و نشان داد که ایران کاملاً امن است و سفرنکردن این تیم هندی مصداق سرپیچی از قوانین است به همین خاطر این تیم هندی را از مسابقات اخراج کرد.

به نظر می رسد هدف اصلی عربستانی‌ها بعد از انتقال بازی تیم ملی فوتبال ایران به زمین بی‌طرف، تغییر میزبانی بازی استقلال با النصر در لیگ نخبگان است.

1999