معجزه ‌ای که مرد هلندی در آنفیلد رقم زد

معجزه ‌ای که مرد هلندی در آنفیلد رقم زد

 پایگاه خبری فوتبالی- آرنه اسلات با ساختن دژی مستحکم در خط دفاعی، لیورپول را به رقیبی سرسخت برای شاگردان پپ گواردیولا در راه دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر تبدیل کرده است.

به گزارش فوتبالی، عبارتی مشهور از سر الکس فرگوسن وجود دارد که می‌گوید، حمله شما را پیروز بازی می‌کند اما دفاع خوب، شما را برنده عناوین می‌کند.

فرگوسن، منچستریونایتد را به رقیب همیشگی لیورپول برای کسب عنوان قهرمانی تبدیل کرده بود اما حالا به نظر می‌رسد آرنه اسلات سرمربی لیورپول با همین اصل فرگوسن در حال حرکت به سمت قهرمانی است.

قرمزپوشان بندر لیورپول به سلامت از دوران پس از یورگن کلوپ به دوران سلطنت آرنه اسلات عبور کردند و به صدر جدول لیگ برتر انگلیس راه یافتند. قرمزهای آنفیلد با شروع فوق‌العاده‌شان در فصل جاری که به پشتوانه یک دفاع دژ مستحکم دفاعی آنها بدست آمده، از همین حالا برای شاگردان پپ گواردیولا در راه دفاع از عنوان قهرمانی، به سدی محکم تبدیل شده‌اند.

شاگردان مرد هلندی پس از ۷ بازی در لیگ برتر انگلیس، کم‌ترین گل را دریافت کرده‌اند. آنها تنها ۲ گل دریافت کرده‌اند و در ۵ دیدار دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند.

در حالی که تا پایان فصل و مشخص شدن قهرمان لیگ برتر، راه درازی در پیش است؛ اما لیورپول در مسیر نبرد برای قهرمانی، دقیقاً همان جایی است که می‌خواهد حضور داشته باشد.

ویرجیل فن‌دایک، کاپیتان لیورپول گفت: ما به کار خود ادامه می‌دهیم. ما هرگز راضی نیستیم. همه در ساخت کلین شیت سهیم هستند.

با توجه به موفقیت‌هایی که یورگن کلوپ آلمانی در آنفیلد به ارمغان آورد، به ناچار تیم اسلات هم مدام با او مقایسه می‌شود. مایه دلگرمی هواداران است که تیم مرد هلندی پس از ۷ بازی اول فصل لیگ برتر، در آمارهای دفاعی بهتر از تیم تحت هدایت کلوپ عمل کرده است.

بهترین آمار دفاعی تیم کلوپ در ابتدای فصل‌ها، در فصل ۱۹-۲۰۱۸ بود که در ۷ بازی ابتدایی، ۳ گل دریافت کرد. در آن سال قرمزها با کسب ۹۷ امتیاز یعنی تنها یک امتیاز کمتر از منچسترسیتی، نایب قهرمان شدند.

حالا عملکرد دفاعی بهتر تیم اسلات نسبت به تیم کلوپ، هواداران لیورپول را بیش از پیش امیدوار کرده که در صورت ادامه همین روند، آنها می‌توانند شانس اول قهرمانی فصل جاری لیگ برتر انگلیس باشند.

 

1033