ایجنت ماشاریپوف و اورونوف با استقلال به قطر رفت؛ سفر به دستور چه فردی انجام شده است؟

ایجنت ماشاریپوف و اورونوف با استقلال به قطر رفت؛ سفر به دستور چه فردی انجام شده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- در اقدامی عجیب و بی‌سابقه، ایجنت ایرانی و همه کاره اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف با کاروان استقلال به قطر سفر کرد و با این تیم هم به ایران برگشت.

به گزارش فوتبالی، استقلال در نیم‌فصل لیگ بیست‌وسوم برای جذب اوستون اورونوف اقدام کرده بود اما با لجبازی‌های عجیب و بچه گانه نکونام، این انتفاق صورت نگرفت و ستاره جوان فوتبال ازبکستان پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان به پرسپولیس برود.

نکونام در آن زمان به دلیل مشکلاتی که با علی خطیر داشت، به مدیرعامل وقت استقلال اطلاع داد تنها درحالی با خرید اورونوف موافقت می‌کند که ابتدا پکیج فرشید اسماعیلی و باقری برای آبی‌ها خریداری شود. خطیر هم که ترجیح دادن فرشیدها به اورونوف را غیرمنطقی می‌دانست طبیعی بود برای جذب دو بازیکن ایرانی اقدامی نکند چرا که استقلال فقط یک جای خالی داشت و نکونام هم مطابق انتظار به خاطر لجبازی اورونوف را نخواست.

اورونوف با پیوستن خود به پرسپولیس کاری کرد که نکونام قهرمانی لیگ برتر را از دست بدهد و هنوز هم هواداران استقلال، جواد را بابت از دست دادن اوستون نبخشیده‌اند. پس از اینکه اورونوف به پرسپولیس رفت، استقلالی‌ها دیگر هم‌وطن او یعنی جلال‌الدین ماشاریپوف را جذب کردند. ماشار کیفیت فنی بالایی دارد اما نکونام نحوه استفاده از این بازیکن را بلد نیست و همین موضوع باعث افت فنی این بازیکن شده است.

با همه این اوصاف، استقلال در چارچوب هفته دوم لیگ نخبگان آسیا مقابل السد قطر قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر از این تیم شکست خورد. بامداد امروز بود که کاروان استقلال به ایران برگشت اما حضور ایجنت ایرانی اورونوف و ماشاریپوف در سفر استقلال عجیب به‌نظر می‌رسید. اینکه این ایجنت با هزینه باشگاه به قطر سفر کرده یا با هزینه شخصی رفته، یک مسئله است و اینکه چه لزومی داشته او با پرواز استقلال به قطر برود و با پرواز تیم هم به ایران برگردد یک مسئله دیگر. پایگاه خبری فوتبالی فیلم حضور ایجنت ماشاریپوف را هم دارد که شب گذشته همراه با کاروان ایران وارد استقلال شده است.

در هر حال حضور ایجنت‌ها در سفرهای برون مرزی تیم‌ها، مساله ساده‌ای نیست و باید بررسی شود. اکنون باید منتظر ماند و دید باشگاه استقلال در این مورد چه توضیحی خواهد داشت.

5793