گزارش فنی/ روی دیگر سکه؛ بررسی عملکرد رامین رضاییان در دفاع! گهگداری خوب و بیشتر اوقات نه چندان خوب!

گزارش فنی/ روی دیگر سکه؛ بررسی عملکرد رامین رضاییان در دفاع! گهگداری خوب و بیشتر اوقات نه چندان خوب!

پایگاه خبری فوتبالی- رضاییان هر چقدر در کارهای هجومی خوب است اما در فاز دفاعی ایراد دارد.

به گزارش فوتبالی، رامین رضاییان پس از دو فصل رویایی در سپاهان، در ابتدای لیگ بیست و چهارم و طی یک انتقال جنجالی به استقلال پیوست. سابقه پرسپولیسیِ رامین باعث شد این انتقال سر و صدای زیادی ایجاد کند.

هواداران استقلال از این انتقال بسیار خوشحال بودند و هنوز هم هستند. چرا که هم یک ستاره با سابقه بازی در پرسپولیس را جذب کرده بودند و هم کیفیت بالای رامین باعث شده بود آنها به داشتن یک دفاع راست تمام عیار امیدوار شوند.

ظاهر ماجرا این است که رضاییان فصل بسیار خوبی را در استقلال شروع کرده است. او در 5 بازی (4 بازی در لیگ برتر و یک بازی در لیگ نخبگان آسیا) 4 گل برای استقلال زده و یک پاس گل هم داده است.

البته همه گل‌های رضاییان در استقلال به جز یک گل از روی نقطه پنالتی بوده است اما به هر حال این یک توانایی مهم برای هر بازیکنی است و استقلالی‌ها هم دارند از این ویژگی مثبت او استفاده می‌کنند.

اما یک نکته باعث نگرانی استقلالی‌ها شده است. این نکته، ضعف رامین در کارهای دفاعی است. رضاییان در همین بازی آخر استقلال مقابل نساجی، در صحنه گل دوم نساجی به شکلی عجیب آفساید را پر کرد. رامین تقریبا یک قدم با خط دروازه استقلال فاصله داشت و این موقعیت، هر آفسایدی را پر می‌کند.

کمی قبل‌تر هم رضاییان در بازی با استقلال خوزستان در بدترین جای ممکن روی بازیکن حریف خطا کرد و همان ضربه ایستگاهی تبدیل به گل میزبان شد و استقلال آن بازی را به حریفش واگذار کرد.

توالی این اشتباهات یک بار دیگر موضوع ضعف رضاییان در کارهای دفاعی را تبدیل به یک سوژه کرده است. رضاییان در تیم ملی هم چند اشتباه بزرگ و نابخشودنی در کارهای دفاعی داشته است.

او در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در بازی با قطر آفساید را پر کرد و معز علی توانست گل سوم را به ایران بزند. گلی که باعث شکست خوردن ایران و ناکامی در رسیدن به فینال این تورنمنت شد.

او 4 سال قبل‌تر هم در نیمه نهایی جام ملت‌ها یک روز پراشتباه را پشت سر گذاشت. مرور فیلم بازی ایران و ژاپن در نیمه نهایی 2019 نشان می‌دهد او روی هر 3 گلی که ژاپن زد دچار اشتباه شده بود.

شاید کمی بدبینانه و عجولانه باشد اما به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی هم به دلیل همین ضعف‌های دفاعی رضاییان را در اردوهای اخیر به تیم ملی دعوت نکرده است. رامین در کارهای هجومی بسیار توانمند است و حضورش برای مدافعان چپ حریف یک کابوس محسوب می‌شود اما ضعف‌های دفاعی او هم غیر قابل انکار است.

1359