قوانین لالیگا اجازه خرید جانشین برای بازیکن مصدوم را به بارسلونا می‌دهند؟

قوانین لالیگا اجازه خرید جانشین برای بازیکن مصدوم را به بارسلونا می‌دهند؟

پایگاه خبری فوتبالی- مارک آندره ترشتگن، سنگربان آلمانی بارسلونا در دیدار تیمش مقابل ویارئال از ناحیه زانو مصدوم شد و گفته می‌شود که مصدومیت این بازیکن شدید است و احتمالا فصل را از دست بدهد.

به گزارش فوتبالی، در جریان دیدارهای هفته ششم رقابت‌های لالیگا، بارسلونا در ورزشگاه دلاسرامیکا به مصاف ویارئال رفت که در نهایت شاگران هانسی فلیک موفق شدند با نتیجه پنج بر یک حریف خود را در هم بکوبند و در 6 بازی ابتدایی رکورد فوق‌العاده صد درصد پیروزی را مال خود کنند. کاتالان‌ها حالا با 18 امتیاز و با 4 امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید در صدر جدول قرار گرفته است. اما این مسابقه یک خبر ناگوار برای بارسلونا به همراه داشت.

مارک آندره ترشتگن که در دقایق ابتدایی دو واکنش خوب نشان داده بود و مانع از گلزنی زیردریایی‌های زرد شده بود، پس از خروج در کرنر ارسالی بازیکن ویارئال، هنگام خروج دچار مصدومیت شد و مستقیما از زمین بازی خارج شد و جای خودش را به ایناکی پنیا داد. از همان ابتدا می‌شد حدس زد که شرایط ترشتگن وخیم است و حالا شنیده‌ها حکایت از آن دارد که کاپیتان اول بارسا حداقل 8 ماه از میادین دور خواهد بود.

اما با توجه به مشکلات اقتصادی بارسلونا، باید این سوال را پرسید که آیا باشگاه می‌تواند به جای ترشتگن بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد؟ به نقل از اسپورت، با استناد به قوانین لالیگا، در صورتی که یک بازیکن بیشتر از 4 ماه مصدوم شده باشد، باشگاه می‌تواند بازیکن جدیدی را جانشین او کند. بارسلونا می‌تواند به مقدار 80 درصد از دستمزد ترشتگن برای بازیکن جدید هزینه کند.

زمستان سال گذشته و پس از مصدومیت گاوی نیز بارسا از این فرصت استفاده کرد و ویتور روکه را به خدمت گرفت.

1428