گزارش ویژه/ استقلال و 250 گل آسیایی

گزارش ویژه/ استقلال و 250 گل آسیایی

پایگاه خبری فوتبالی - استقلال در اولین بازی لیگ نخبگان موفق شد با 3 گل الغرافه قطر را در خانه شکست بدهد. 

به گزارش فوتبالی، با این نتیجه، تعداد گلهای زده استقلال در بازیهای آسیایی به عدد 250 رسید آنهم 54 سال پس از گل اول. گلهای ویژه و رُند آبی‌ها را چه کسانی به چه تیمی زدند؟ استقلال 70 گل در جام باشگاه‌ها، 37 گل در جام برندگان جام، 18 گل در پلی‌آف لیگ قهرمانان، 122 گل در لیگ قهرمانان و 3 گل در لیگ نخبگان زده است.

* غلامحسین مظلومی

    اولین گل آسیایی استقلال را غلامحسین مظلومی زد. 12 فروردین 1349، استقلال در ورزشگاه امجدیه با 3 گل هامن‌من لبنان را شکست داد.

* فرهاد مجیدی

    گل شماره 50 استقلال در بازیهای آسیایی را فرهاد مجیدی در سال 1999 زد. استقلال در آن بازی با نتیجه 2 یک موفق به شکست دادن الهلال عربستان در ورزشگاه العین امارات شد. تیم ناصر حجازی تقریبا یک نیمه را در این بازی با اخراج رضا حسن‌زاده، 10 نفره سپری کرد.

* فراز فاطمی

    صدمین گل استقلال به نام فراز فاطمی نوشته شد. استقلال در سال 2002 و در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی موفق شد الکویت کویت را با 3 گل شکست بدهد. فاطمی در این بازی، بریس کرد که گل اولش، گل آسیایی صدم آبی‌ها بود.

* آرش برهانی

    این گل در پلی‌آف لیگ قهرمانان وارد دروازه الاتفاق عربستان شد؛ گل شماره 150 استقلال در آسیا. استقلال آن بازی را در ورزشگاه آزادی 3 یک برد. گل سوم تیمِ مظلومی را در این بازی برهانی روی پاس مهدی رحمتی زد.

* مامه تیام

    گل شماره 200 استقلال در بازیهای آسیایی وارد دروازه الهلال شد.

 استقلال سال 2018 در لیگ قهرمانان با یک گل الهلال عربستان را شکست داد. این گل با دخالت مدافع الهلال درون دروازه علی الحبسی عمانی رفت ولی به نام تیام نوشته شد.

* آرش رضاوند

    و حالا گل شماره 250 استقلال در بازیهای آسیایی. گلی که 26 شهریور 1403 با ضربه آرش رضاوند در برد 3 صفر وارد دروازه الغرافه قطر شد. رضاوند روی پاس جلالی، گل سوم تیمِ نکونام را در ورزشگاه شهر قدس زد.

5390