تیم منتخب هفته چهارم؛ قدرتنمایی اصفهانی

تیم منتخب هفته چهارم؛ قدرتنمایی اصفهانی

پایگاه خبری فوتبالی- در غیاب استقلال و پرسپولیس و لغو شدن رویارویی‌های آنها با مس رفسنجان و گل‌گهر، تیم منتخب هفته چهارم، محل قدرتنمایی اصفهانی‌ها بود. 

به گزارش فوتبالی، سپاهان و ذوب‌آهن، دو تیمی را بردند که در این فصل شکست نخورده بودند. به همین دلیل هم، 6 تا از 11 بازیکن تیم منتخب، از این دو تیم بوده و بهترین بازیکن، تیم و سرمربی اصفهانی هستند. اولین برد چادرملو هم دو بازیکن آنها را راهی تیم منتخب کرد. و نباید فراموش کرد نمایش عالی بیفوما را که نشان داده واقعا خارجی است.

* پیام نیازمند

نیازمند، اصولا گلر پنالتی‌گیری نیست ولی آن مهار پنالتی، نقش اول برد سپاهان برابر ملوان بود. نیازمند البته 2 واکنش طلایی دیگر هم داشت و با درخشش او در دقایق 60، 65 و 84 روند اصفهانی‌ها حفظ شد: 4 بازی و 4 برد.

ذخیره: آنچه حبیب فرعباسی بین دقایق 75 تا 78 با آن واکنش‌های طلایی انجام داد، باعث شد ملوان تا لحظه آخر به جبران نتیجه و امتیاز گرفتن امیدوار بماند.

* مرتضی منصوری

این شاید یکی از بهترین نمایش‌های منصوری در تمام تاریخ لیگ برتر بود. او به عنوان یک مدافع راست، کلیه امور دفاعی را به بهترین شکل ممکن انجام داد و توانست همان حملات نصفه و نیمه هوادار را هم کارگردانی کند.

ذخیره: بعد از مدتها، مجتبی نجاریان به سقفی که قبلا دیده بودیم، رسید. او توانست سمت چپ خیبر و دغاغله را مهار کند.

* مهران موسوی

دروازه آلومینیوم در خانه و برابر هوادار، چندان به خطر نیفتاد. تنها موقعیت درست و حسابی مهمان، دقیقه 33 بود که تکل بی‌نظیر موسوی باعث شد توپ بلاک شود و اصلا به خط دروازه نرسید. موسوی در ضربات ایستگاهی هم طبق معمول، حضوری فعال داشت.

ذخیره: زوج خط دفاعی آلومینیوم، برابر هوادار کار سختی نداشت ولی نباید از نمایش میلاد بدرقه عبور کرد که بیشترین عملکرد دفاعی را ثبت کرد.

* فریبرز گرامی

بازی با تراکتور، دقیقا همانی بود که گرامی دوست داشت: دفع توپ‌های فراوان با یک ضربه. گرامی، کمتر به عنوان مدافعی بازیساز شناخته می‌شود ولی در دفع توپ، عالی است. او در تبریز، 18 عملکرد دفاعی موفق داشت.

ذخیره: گویا نجات دروازه در هر بازی، رویه‌ای است که این فصل علی هلیچی انتخاب کرده است. او برابر شمس‌آذر، توپ را دقیقه 73 از روی خط دروازه بیرون کشید.

* آریا یوسفی

جدیدترین قربانی اختلاف تیم ملی و باشگاه، احتمالا شماره 14 خواهد بود. بازیکنی که در تیم ملی، مدافع راست است ولی در سپاهان، هر جایی بازی می‌کند جز سمت راست. یوسفی برابر ملوان، حضوری فعال در هر دو فاز دفاعی و هجومی داشت.

ذخیره: نمایش‌های یونس اکبرپور در سمت چپ زمین ملوان، تمامی دغدغه‌های زارع را از بین برده است. اکبرپور البته هنوز عجول است و ضربات آخر را به بدترین شکل ممکن می‌زند.

* محمد کریمی

یک ژنرال کامل در مرکز زمین سپاهان. بعد از گلسازی در هفته‌های پیشین، این بار نوبت گلزنی شماره 8 بود که با آن شوت مرگبارش، 3 امتیاز را در فولادشهر نگه دارد. کریمی در دقیقه 5+90، یک پاس کلیدی فوق‌العاده هم داد که آقایی‌پور، قدرش را ندانست.

ذخیره: مهره محبوب ربیعی در مرکز زمین، فردین یوسفی است. هافبکی که نوعی بیخیالی در بازی دارد ولی درست در لحظه طلایی، در هر دو فاز دفاعی و هجومی حضور دارد.

* محمدمهدی محبی

چه بازیکنی و چه خریدی؛ سپاهان در قیاس با امثال آقایی‌پور و لیموچی، برای محبی پول کمتری پرداخت کرد ولی حالا ستاره اصلی، اوست. محبی برابر ملوان، هر کاری دلش خواست در نیمه زمین مهمان انجام داد.

ذخیره: همه ترفندها و تاکتیک هجومی شمس‌آذر، علی آزادمنش و ارسال‌هایش است که تا این هفته به بهترین شکل ممکن جواب داده و نتیجه‌بخش بوده.

* علی خدادادی

بازیکنی که در هفته‌های دوم و سوم، کمتر بازی کرد ولی این هفته به ترکیب برگشت و با دادن یک پاس گل، توانست اولین برد تیمش را پایه‌گذاری کند. نمایش درخشان در بازیهای دوستانه فیفادی، او را به ترکیب رساند و این پاس گل، احتمالا در ترکیب نگهش خواهد داشت.

ذخیره: خرید ویژه نیم‌فصل دوم لیگ 23 که این فصل هم تاثیرگذار است: ساویو روبرتو حالا با شماره 10، مرد اصلی فاز هجومی استقلال خوزستان است.

* هادی حبیبی‌نژاد

جایگیری او در صحنه گل چادرملو به نساجی نشان از هوش بالایش داشت. حبیبی‌نژاد به دورترین فضای ممکن رفت و جایی ایستاد که مدافعان نساجی، حواس‌شان نبود و درنهایت هم با یک ضربه بدون هیچگونه مزاحم و مراقبی، توپ را به تور رساند.

ذخیره: شماره 10 ملوان در این فصل به محمد عمری رسیده و او حتی در باخت برابر سپاهان هم نشان داد شایسته چنین ارج و قربی هست. 

* امید لطیفی

از روی نیمکت بلند شد، به زمین و تک گل بازی را زد تا ذوب‌آهن طبق معمول با دست پر از تبریز برگردد. لطیفی، بازیکن محبوب ربیعی است ولی در فصل اخیر و برای ذوب‌آهن، کمتر کاری کرده بود تا اینکه بالاخره پایش به زدن گل باز شد.

ذخیره: بدشانس‌ترین بازیکن لیگ 24 کسی نیست جز حمید طاهرخانی. شماره 7 خیبر، تا اینجای فصل باید زننده زیباترین گلها بود ولی هنوز موفق به شکست دادن تیر افقی نشده است.

* تیوی بیفوما

نامش را باید در فهرست خریدهای خوب خارجی قرار داد. بعد از زدن گل به استقلال، این هفته در ترکیب اصلی قرار گرفت و گل اول تیمش را زد. سرعت او در استارت زدن، استثنایی است به علاوه اینکه تکنیک لازم برای عبور از هر مدافعی را هم دارد.

ذخیره: با تصمیم گل‌محمدی، علی‌اصغر اعرابی به عنوان مهاجم در ترکیب فولاد قرار گرفت، گل تیمش را زد و اجازه جلو آمدن مدافعان خیبر را نداد.

* تیم هفته: ذوب‌آهن

بردن تراکتور با آن همه ستاره در تبریز، یک ضلع ماجرای ذوب‌آهن بود. اینکه آنها هنوز در این فصل، بازی خانگی انجام نداده‌اند، ضلع دوم ماجرا. و اینکه هنوز در لیگ بیست و چهارم، شکست نخورده‌اند هم تکمیل کننده مثلث.

ذخیره: چهارمین برد در چهارمین بازی برای سپاهان آنهم برابر ملوان که این فصل، هر تیمی را عذاب خواهد داد. سپاهانی که در فولاشهر دیدیم، تیم خیلی قدرتمندی نشان داد.

* سرمربی هفته: محمد ربیعی

هرچقدر برابر استقلال و پرسپولیس و در آزادی، به گوشه رینگ می‌رود و همیشه با دست خالی از زمین بیرون می‌آید، تبریز، شهر خاطره‌انگیزی برای اوست. او چه روی نیمکت مس و چه حالا به عنوان سرمربی ذوب‌آهن، لِم بازی در تبریز را خیلی خوب بلد است.

ذخیره: تیمهای رضا مهاجری، همیشه در ابتدای فصل جزو آنهایی هستند که خوب بازی می‌کنند و بهتر نتیجه می‌گیرند. باید دید روند ادامه فصل هم، همان قبلی است با تغییر می‌کند؟

* بازیکن هفته: پیام نیازمند

هدیه امیر قلعه‌نویی به سپاهان، خیال آنها را از درون دروازه کاملا راحت کرده است. نیازمند، برابر ملوان یکی از ستاره‌های تیمش بود و اجازه نداد موقعیت‌سوزی‌های مهاجمان، کار دست تیمش بدهد. مهار پنالتی نورافکن، یکی از واکنش‌های طلایی او بود.

ذخیره: نوع بازی تیوی بیفوما و متمایل شدن او به کناره‌ها و سپس استارتی سریع به عمق و دروازه رقبا، دیدنی است. 2 گل در 2 بازی یعنی استقلال خوزستان، جای خالی آقایی‌پور را حس نمی‌کند.

5390