استقلال با و بدون یامگا؛ قهرمان در خاک

استقلال با و بدون یامگا؛ قهرمان در خاک

پایگاه خبری فوتبالی - قصه کوین یامگا در استقلال به آخرین ثانیه‌هایش رسیده است. مصدومیت عجیب شماره 11، پیراهن آبی را برای همیشه از تن او خارج کرد. او به زودی، ایران را ترک می‌کند و کسی نمی‌داند دوباره در زمین فوتبال، می‌بینیمش یا خیر؟

به گزارش فوتبالی، استقلال با او، تفاوتی فراوان با تیم بدون او داشت و دارد. با یامگا، استقلال بدون باخت قهرمان لیگ برتر شد و بدون او، هر دو جام لیگ‌های 22 و 23 را از دست داد و به قهرمانی جام حذفی هم نرسید.

* لیگ 21

  کوین یامگا از هفته دوم وارد ترکیب استقلال شد و در همان بازی، هر 2 گل تیمِ مجیدی را در فولادشهر وارد دروازه ذوب‌آهن کرد. با تکیه بر هوش و قدرت پنالتی زدن شماره 11، از اولین و آخرین قهرمان بدون شکست تاریخ لیگ برتر رونمایی شد. یامگا در آن فصل، 10 گل در 27 بازی زد و بهترین گلزن آبی‌ها لقب گرفت. گلهای او باعث اضافه شدن 12 امتیاز به استقلال در لیگ 21 شد.

* لیگ 22

  با حضور ریکاردو ساپینتو، خدشه‌ای به جایگاه یامگا در ترکیب اصلی استقلال وارد نشد. او همچنان، یکی از مهره‌های ویژه آبی‌ها بود ولی برخلاف لیگ 21، این فصل به عنوان مدافع راست بازی کرد و کمتر در فاز هجومی به کار گرفته شد. همه چیز تا هفته بیست و پنجم، روی اصول خودش بود. استقلال با یامگا، جلو می‌رفت و فاتح سوپرجام هم شده بود. تا این هفته، او 7 گل زده که درمجموع 8 امتیاز به حساب استقلال واریز کرده بود. یامگا برابر هوادار در هفته 26 بازی نکرد تا برای دربی آماده شود. در دربی اما فقط 43 دقیقه در زمین بود و سپس به دلیل مصدومیت تعویض شد و دیگر تا پایان فصل به زمین نرفت. استقلال بدون او، در دربی شکست خورد و برابر صنعت نفت، مساوی کرد و همه امیدهایش برای قهرمانی را از دست داد. بدون او، استقلال در فینال جام حذفی هم شکست خورد. با او در دوران ساپینتو، استقلال مدعی فتح هر دو جام بود ولی وقتی شماره 11 مصدوم شد، هر دو جام از دست رفت.

* لیگ 23

  کپی برابر اصل فصل قبل. یامگا تا پایان نیمه اول فصل، جایگاهی ثابت در ترکیب استقلال داشت. 4 گل هم زد که باعث شدند استقلال 5 امتیاز تصاحب کند. با او، استقلال در دقیقه 6+90 دربی به بازی برگشت و گل مساوی را زد. بعد از اعلام پنالتی و قبل از اینکه یامگا ضربه را بزند، به ندرت کسی در گل شدن آن توپ شک داشت. استقلال با یامگا، قهرمان نیم‌فصل شد. در نیمه دوم فصل اما یامگا به دلیل هنرنمایی حامدی‌فر، استقلال را تنها گذاشت و تیمِ نکونام تاوانش را با از دست دادن 2 جام داد. استقلال بدون او، نتوانست پنالتی‌اش برابر مس در رفسنجان را در جام حذفی گل کند و در همان گام اول با این بازیها وداع کرد. در لیگ هم، نبود او با حضور صالح حردانی همراه شد. یامگا در 15 بازی ابتدای فصل، 4 گل زد درحالیکه حردانی در 15 بازی انتهای فصل، نه گل زد و نه پاس گل داد. 

5390