سپاهانِ مورایس و طلسم برد در آسیا؛ جشن «صده» در اردن

سپاهانِ مورایس و طلسم برد در آسیا؛ جشن «صده» در اردن

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ قهرمانان آسیا که حالا سطح دوم فوتبال قاره است، از این هفته شروع می‌شود.

به گزارش فوتبالی، اولین نماینده ایران در این بازیها، سپاهان است. آنها یکی از 3 تیم حاضر در پلی‌آف لیگ نخبگان بودند که در همان گام اول در خانه به شباب الاهلی باختند و حذف شدند (هرچند تیم اماراتی هم برابر الغرافه شکست خورد و درنهایت تیم قطری به مرحله گروهی صعود کرد). سپاهان در بازی اول و در امان برابر الوحدات اردن قرار می‌گیرد.

* قصه به صد رسید

  بازی برابر رقیب اردنی، صدمین بازی آسیایی سپاهان است. 98 بازی آنها در لیگ قهرمانان بوده، یک بازی در پلی‌آف لیگ نخبگان و حالا بازی صدم بازهم در لیگ قهرمانان با این تفاوت که این بازیها، دیگر فستیوال اول فوتبالی قاره آسیا نیست. سپاهان در 99 بازی قبلی‌اش، چنین کارنامه‌ای دارد: 42 برد، 19 مساوی و 38 باخت. 

* سابقه: صفر

  سپاهان برای اولین بار برابر یک رقیب از کشور اردن قرار می‌گیرد. آنها سابقه زیادی در آسیا دارند ولی اردن، کمتر پیش آمده جایی در مناسبات درجه اول فوتبال قاره داشته باشد بخصوص تیمهای باشگاهی این کشور. به همین دلیل هم، حالا اردن و نمایندگان این کشور، رقیب جدید سپاهان در بازیهای آسیایی هستند.

* الوحدات و ایرانی‌ها

  الوحدات، نماینده همیشگی اردن در لیگ قهرمانان بوده ولی در بیشتر فصول، آنها با شکست در همان پلی‌آف، جایی در مرحله گروهی نداشتند. در معدود حضورشان در مراحل گروهی، الوحدات 2 بار با فولاد روبرو شده که تنها مصاف‌های آنها با یک تیم ایرانی است. فولادِ نکونام، بازی رفت را با گل شیمبا برد و در بازی برگشت با یک گل شکست خورد.

* رقبای گمنام سپاهان

  سپاهان در 14 دوره حضورش در لیگ قهرمانان، رقبای گمنامی مانند همین الوحدات داشته است. رقبایی مانند العربی کویت (یک برد و یک مساوی برای سپاهان)، الوحده سوریه (یک برد و یک مساوی برای سپاهان) و الاتحاد سوریه (2 برد برای سپاهان و 2 برد برای رقیب) که سپاهان کمتر پیش آمده برابرشان به مشکل بخورد.

* روند عجیب

  سپاهان در هر 4 بازی آخر آسیایی‌اش شکست خورده و نتایج بدی هم گرفته است. 2 شکست 3 یک برابر الهلال، یک باخت 2 یک به الاتحاد عربستان و نتیجه 4 یک برابر شباب الاهلی یعنی مورایس و تیمش روی دورِ باخت هستند. 

* این 3 نفر

  از ترکیب فعلی سپاهان، تنها 3 بازیکن سابقه گل زدن در بازیهای آسیایی را با پیراهن این تیم دارند: رضا اسدی، محمد دانشگر و محمدمهدی محبی. با توجه به عدم وجود اشکالات داخلی در این بازیها و حضور سپاهان با تمامی نفرات جذب شده، بعید است جایی برای اسدی و دانشگر در ترکیب اصلی باشد و حتی شاید اصلا به آنها فرصت حضور در زمین هم نرسد. درباره محبی اما حضور در ترکیب اصلی، کاملا قابل پیش‌بینی و محتمل است.

* اوضاع داخلی

  سپاهان، تنها تیم فصل است که هر 4 بازی‌اش را برده. آنها با 12 امتیاز و بدون رقیب، صدرنشین لیگ 24 هستند. الوحدات صاحب 7 امتیاز حاصل از 2 برد و یک مساوی در این فصل لیگ اردن است. آنها در جدول، فقط الاهلی را با 9 امتیاز بالاتر از خود می‌بینند.

* لیست بازیکنان

  نام 4 بازیکن الوحدات در لیست 26 نفره اردن برای راند اول مقدماتی جام جهانی قرار داشت: یک دروازه‌بان (الفخوری)، یک مدافع (ابوجزار) و 2 هافبک (ابوطاها و شوکت). هیچکدام از این 4 بازیکن، جایی در ترکیب اصلی اردن برابر کویت و فلسطین نداشتند.

5390