پرکارترین کمک داور ویدیویی لیگ بیست و چهارم اینجاست

پرکارترین کمک داور ویدیویی لیگ بیست و چهارم اینجاست

پایگاه خبری فوتبالی- VAR مورد استفاده در استادیوم سردار آزادگان شهر قزوین تا بدین جای کار پراستفاده ترین کمک داور ویدیویی در لیگ برتر بوده است. 

به گزارش فوتبالی، بالاخره پس از سال ها بحث و جدل پیرامون استفاده از کمک داور ویدیویی در مسابقات لیگ برتر، و بعضی از ورزشگاه‌های لیگ برتری به این تکنولوژی مجهز شدند. تکنولوژی که هنوز هم انتقادهایی در مورد نحوه عملکرد آن وجود دارد اما VAR در چهار هفته ابتدایی لیگ روی نتایج برخی بازیها تاثیرگذار بوده است. پرکاربردترین VAR هم مربوط به ورزشگاه سردار آزادگان قزوین بوده که طی هفته‌های گذشته، هم میزبان بازیهای شمس آذر بوده هم دیدارهای استقلال و پرسپولیس.

کمک داور ویدیویی نصب‌شده در این ورزشگاه، در هفته اول و در مصاف با استقلال و شمس آذر یک پنالتی برای شمس آذر گرفت و گل دوم استقلال را هم که بدون چشمان مسلح، مشکوک به آفساید بود، درست تشخیص داد.

 در هفته دوم و دیدار استقلال و ملوان بندر انزلی، VAR، دو پنالتی گرفته شده برای استقلال را تایید کرد.

در هفته سوم و دیدار پرسپولیس و فولاد، با توجه به مشکل فنی که در سیستم کمک داور ویدیویی به وجود آمده بود، وی ای آر تاثیری در بازی نداشت و کمکی هم به داور نکرد. 

در هفته چهارم، وی ای آر باعث شد طولانی‌ترین دیدار تاریخ لیگ برتر میان استقلال خوزستان و شمس آذر قزوین برگزار شود چرا که تصمیم‌های مختلفی به اتاق کمک داور ویدیویی فرستاده شد. در این بازی، کمک داور ویدیویی برای هر تیم یک گل را رد کرد و گل اول استقلال خوزستان را هم که کمک داور، آفساید اعلام کرده بود، درست تشخیص داد تا تیم خوزستانی به گل اول بازی برسد.

حالا تمام طرفداران فوتبال امیدوارند که سیستم کمک داور ویدیویی، در ادامه لیگ به تمام ورزشگاه‌ها برسد و البته روز به روز، کیفیت و استاندارد بهتری داشته باشد که البته این موضوع فقط به فدراسیون فوتبال برنمی‌گردد و سازمان صداوسیما هم باید در این زمینه، همکاری لازم را با فدراسیون فوتبال داشته باشد.

7899