بازیکنی که نماینده کاپیتان بارسلونا در زمین است

بازیکنی که نماینده کاپیتان بارسلونا در زمین است

پایگاه خبری فوتبالی- در قوانین جدید فوتبال، تنها کاپیتان تیم حق اعتراض به داور مسابقه را دارد و در صورتی که دروازه‌بان بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته باشد، یک نفر از بازیکنان تیم بایستی نماینده او باشد و در صورت نیاز با داور صحبت کند.

به گزارش فوتبالی، یکی از مشکلاتی که داوران فوتبال همواره با آن روبه‌رو بودند، هجوم بازیکنان دو تیم پس از اتخاذ تصمیمات مهم و حتی غیرمهم بود. گاه دیده می‌شد که پس از اعلام یک خطای ساده از سوی داور، بازیکنان هر دو تیم به سوی او حمله می‌کنند تا او را تحت فشار قرار دهند، بلکه دفعات بعدی حواسش را جمع کند.

اما حالا یک راهکار برای این مساله در نظر گرفته شده و اگر بازیکنی غیر از کاپیتان تیم به داور اعتراض کند، داور مسابقه حق دارد به او کارت زرد نشان دهد، حتی اگر اعتراضی کوچک و جزئی باشد. در قوانین فکری هم برای تیم‌هایی که کاپیتانشان دروازه‌بان است شده است. در این صورت، یکی از بازیکنان تیم به عنوان نماینده به داور معرفی می‌شود و در صورت نیاز اعتراض خود را اعلام می‌دارد.

بارسلونا هم یکی از تیم‌هایی است که کاپیتان اولش، گلر است. مارک آندره ترشتگن پس از رفتن سرخی روبرتو کاپیتان اول تیم شد. رونالد آرائوخو، فرنکی دی یونگ، رافینیا و پدری، به ترتیب کاپیتان‌های دوم تا پنجم بارسلونا هستند. در حال حاضر آرائوخو و دی یونگ در بند مصدومیت هستند و رافینیا نماینده ترشتگن در میدان است.

به نقل از خاویر بوش، خبرنگار نشریه اسپانیایی موندو دپورتیوو، رافینیا به عنوان نماینده ترشتگن در زمین انتخاب شده است.

1428