قرقیزها با 7 لژیونر مقابل شاگردان قلعه‌نویی!

قرقیزها با 7 لژیونر مقابل شاگردان قلعه‌نویی!

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی تیم ملی فوتبال قرقیزستان برای دیدار با تیم ملی ایران، 7 لژیونر را بع اردوی تیمش دعوت کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران در حالی خود را آماده دیدار با قرقیزستان و امارات می‌کند که امیرقلعه نویی و کادر فنی تیم ملی امیدوار هستند تا با پیروزی در مسابقات ابتدایی، صعود خود را هرچه زودتر قطعی کنند.

از سویی دیگر قرقیزستان نیز با هدایت ماکسیم لیستیسین به دنبال خلق شگفتی در این رقابت‌ها است و به همین دلیل از 7 لژیونر برای دیدار با ایران و ازبکستان دعوت کرده است.

والری کیچین 31 ساله که در لوکوموتیو تاشکند ازبکستان بازی می‌کند، یکی از ستارگان خط دفاعی این تیم است. بازیکنی که در 45 بازی 5 گل به ثمر رسانده و سابقه بازی در تیم‌های دینامو مینسک، یوفا روسیه و ... دارد.

بیشتر لژیونرهای تیم ملی قرقیزستان در پست هافبک بازی می‌کنند، جایی که کیمی مرک، کای مرک، شوکوروف و زاربکوف حضور دارند. کیمی مرک 20 ساله در پاختاکور ازبکستان توپ می‌زند و بازیکن جوانی محسوب می‌شود و یک گل ملی نیز در کارنامه دارد.

کای مرک عضو باشگاه یونیون توتوس لوکزامبورگ است که 26 ساله سن دارد و سرمربی این تیم روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است.

البته ستاره خط هافبک قرقیزها شوکوروف است که در 29 بازی 5 گل زده و در لیگ بلاروس توپ می‌زند. زاربکوف 22 ساله هم در لیگ روسیه و باشگاه چایکا است که در 4 بازی ملی هنوز موفق به گلزنی نشده است. در خط حمله نیز آلیکوف 23 ساله حضور دارد. مهاجم متولد 2000 که در باشگاه نمان گرودنو بلاروس بازی می‌کند و در 34 بازی ملی 4 گل زده است.

 جوئل کوجو ۲۶ که در باشگاه دینامو سمرقند ازبکستان بازی می‌کند، آخرین لژیونر قرقیزها است. او پیش از این در تیم‌های قرقیزستانی بازی می‌کرد و در سال ۲۰۲۳ لژیونر شد و به فوتبال ازبکستان رفت. کوجو که در پست مهاجم بازی می‌کند در ۱۵ باری ۷ گل برای قرقیزها به ثمر رسانده که مهم‌ترین آن گل به عمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بود. این بازیکن همچنین در سال ۲۰۱۸ و زمانی که در آلای توپ می‌زد به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر قرقیزستان انتخاب شد.

حضور این بازیکن به همراه آلایکالوف در خط حمله می‌تواند برای مدافعان تیم ملی دردسرساز شود و باید دید کادر فنی تیم ملی چه تهمیدی برای او خواهد اندیشید.

۸۸۱۳